Amazon breidt uit met 750 afhaalpunten

Amazon breidt uit met 750 afhaalpunten

Amazon kondigt vandaag aan dat het zijn afhaalpuntenprogramma in Nederland met 750 nieuwe punten uitbreidt waardoor Amazon in de Benelux in totaal 2300 afhaalpunten telt.

Amazon werkt hiervoor samen met DPD Pickup, marktleider op het gebied van afhaalpunten voor pakketten in de Benelux. Sinds maart 2020 is amazon ook in Nederland.

Zelf bepalen wanneer je je bestelling afhaalt

Dankzij de afhaalservice van DPD kunnen klanten van Amazon hun bestellingen nu ophalen wanneer het hen schikt, zelfs al zijn ze niet thuis tijdens de gebruikelijke leveringsuren. “Klanten kunnen hun Amazon-bestellingen nu ophalen bij meer dan 2300 afhaalpunten in de hele Benelux,” zegt Roy Perticucci, Vice-President Europe Amazon Customers & Fulfillment. “Veel kopers hebben al voor afhaalpunten gekozen als gemakkelijkste manier om hun bestellingen op te halen”.

Amazon-klanten kunnen bij het plaatsen van hun bestelling een afhaalpunt kiezen en met hun legitimatie naar de gekozen winkel gaan om hun pakket op te halen. Dit nieuwe afhaalnetwerk van Amazon is voor Nederlanders en Belgen beschikbaar op de Duitse versie van Amazon en geldt voor de standaardlevering (2 – 3 dagen) voor klanten. Voor boeken en bestellingen vanaf 29 euro worden geen verzendkosten gerekend.

Openingstijden DPD Pickup shops

De afhaalpunten van DPD (die variëren van krantenwinkels tot supermarkten) zijn meestal open tussen 8.30 en 18.30 uur. Ze zijn bijna allemaal ook open op zaterdag en 20% ervan ook op zondag. Op de interactieve kaart met afhaalpunten van DPD Pickup is te bekijken waar de afhaalpunten zijn.

Sinds maart 2020 is amazon ook in Nederland.

Delen:

7 Reacties to "Amazon breidt uit met 750 afhaalpunten"

  1. Rob Hendriksen · Edit

    Bedankt voor je reactie Elizabeth en wat vervelend om te horen. Er kunnen heel veel redenen zijn, waarom je wel bericht krijgt dat het is afgeleverd, maar toch persoonlijk niet het pakket met de sponzen hebt ontvangen. Om maar eens wat te noemen. Iemand anders in huis heeft het aangenomen, maar jou het niet verteld en ergens neergelegd (meestal is dat het niet, maar het kan, dus als er meer mensen in je huishouden zijn, vraag het na). Het is bij de buren afgegeven, maar er is geen briefje in de bus gedaan (vraag dus even rond bij een paar naaste buren of er toevallig wat is afgeleverd). De bezorger kan het ook op het huisnummer in een andere straat hebben afgeleverd………..dit is moeilijk te achterhalen. Bij mij in de buurt gebeurd dit regelmatig bij mijn “buurman”. De buurman zijn huis staat 10 meter naast mijn huis, maar het is een andere straat. Zijn huisnummer in straat A en hetzelfde huisnummer in straat B liggen maar 20 meter van elkaar en gescheiden door een grasveld. Heel onduidelijk. Als de verkeerde ontvanger het pakket niet naar je brengt, kom je er zelf nooit achter. Misschien heb jij ook zo een situatie, met een zelfde huisnummer in je buurt hebt, probeer het daar dan ook te vragen of er een pakket ligt. Ook heb ik meegemaakt van een klant toen ik nog zelf webshops had. Dat deze ook precies hetzelfde aangaf wat jij nu hebt. Een bevestiging van geleverd, maar het was er echt niet. Ik had al een onderzoek ingesteld bij DHL. Na 3 dagen mailde de klant mij, het was net 5 minuten geleden geleverd…………de bezorger had schijnbaar even geen tijd/zin om te bezorgen en had de pakketjes alvast gescand alsof ze geleverd waren……… Nou zo kan ik nog even doorgaan. Wat ik nu zou doen is: 1. Ik zou eerst rondvragen aan huisgenoten of het pakket toch is afgeleverd. 2. Contact opnemen met naaste buren. 3. Kijk of er een zelfde huisnummer in een andere straat in jou buurt ligt. Als je dat allemaal hebt uitgesloten, zou ik contact opnemen met Amazon dat je het pakket niet hebt ontvangen. Ook zou ik contact opnemen met DHL, maar in principe zal DHL het met Amazon (of je externe verkoper) het moeten gaan oplossen. Succes, laat nog even weten hoe het is afgelopen en wat de reden was als het toch terecht komt, ik ben wel benieuwd. Groetjes, Rob

  2. Loes Verhoeven · Edit

    Geachte Mevrouw/De Heer,

    Heb bestelling geplaatst, doch vergeten huisnummer in te voeren. Kan niet bij mijn bestelling, daar ik op geen enkele manier kan inloggen.
    Telefoonnummer: 0031614449549

  3. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik wil graag iets bestelen maar het wordt niet op mijn adres bezorgt, en Ik kan geen ophalenput vinden die in mijn buurt is

    Hoe kan Ik dit oplosen?

    Waarschijnlijk wil je een product van een externe verkoper kopen, sommige van hen versturen alleen geen bestellingen naar Nederland.

  4. Marion Luzinda · Edit

    Ik wil graag iets bestelen maar het wordt niet op mijn adres bezorgt, en Ik kan geen ophalenput vinden die in mijn buurt is

    Hoe kan Ik dit oplosen?

    Dank

  5. Paul Budding (redactie) · Edit

    duitse amazon levert niet naar mijn adres in nederland terwijl u zegt van wel.
    het gaat om een windshield V-stream van z-techniek euro 218.-

    Er kunnen inderdaad uitzonderingen zijn waarbij artikelen niet naar Nederland verstuurd kunnen worden, veelal gaat het dan om producten die partners verkopen op Amazon.

  6. duitse amazon levert niet naar mijn adres in nederland terwijl u zegt van wel.
    het gaat om een windshield V-stream van z-techniek euro 218.-

Plaats reactie

8 − 8 =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.