Bij AliExpress kopen vanuit Nederland

Bij AliExpress kopen vanuit Nederland

In China is AliExpress al mateloos populair en zet nu ook voet aan de grond in Nederland. AliExpress is geen webshop zoals de meeste anderen, maar een marktplaats waar verkopers hun producten kunnen aanbieden. De meeste verkopers komen uit Azië en dat is het deel waar je veel, heel veel, goedkope producten kunt scoren. In dit artikel een paar tips voor het kopen bij AliExpress vanuit Nederland.

Houd rekening met een lang levertijd
Omdat de meeste producten uit Azië moeten komen duurt de verzending naar Nederland meestal lang. Houd daarom rekening met een lange levertijd, en verwacht niet dat je een cadeau voor een verjaardag morgen kunt halen bij AliExpress. Een levertijd van 3 – 5 weken is eerder regel dan uitzondering.

Pas op voor namaak
Als men in Azië ergens goed in is dan is het wel het namaken van producten. Als je dus een Ray Ban-zonnebril voor 7 euro tegenkomt dan weet je bijna zeker dat dit geen origineel product is. Let op: het is in Nederland verboden om namaakproducten te kopen (of te importeren uit een ander land)!

Garanties van AliExpress
AliExpress heeft een paar garanties in het leven geroepen die jou als koper beschermen. Zo krijg je je volledige aankoopbedrag terug als je je bestelling niet in de vermelde tijd ontvangt. Bovendien kun je je geld terugkrijgen als een product afwijkt van de beschrijving. AliExpress regelt dit allemaal, en omdat je rechtstreeks aan hen betaalt (en zij de verkoper weer betalen) is het een veilig systeem. Het openen van een zogenoemd ‘dispute’ gaat eenvoudig en wordt – naar ik zelf heb ervaren – netjes afgehandeld.

Retourneren van producten
In ons artikel over producten terugsturen bij AliExpress hebben we alles op een rijtje gezet over het retourneren van (een deel van) je bestelling. Lees dit voordat je bestelt even goed door, want niet alle verkopers accepteren teruggestuurde producten.

Betalen bij AliExpress
Helaas accepteert AliExpress geen iDEAL of PayPal. Behalve wat andere buitenlandse betalingsmogelijkheden houdt dit voor Nederlandse klanten in dat er alleen betaald kan worden met creditcard. UPDATE: tegenwoordig accepteert AliExpress ook iDEAL. 🙂

GA DIRECT NAAR ALIEXPRESS.COM

 

102 Reacties to "Bij AliExpress kopen vanuit Nederland"

  1. Hallo,
    Ik ben al een tijdje bezig om bestellingen te plaatsten op aliexpress.
    Maar sommige orders van mij worden geannuleerd door aliexpress, en sommige orders worden goedgekeurd.
    Wanneer er een order geannuleerd word, krijg ik dit bericht in beeld:

    Your order has been cancelled for security reasons. The fund for this order hasn’t been deducted by AliExpress. However, some banks may hold this payment, and the bank will reverse the payment for up to 7-30 working days before releasing back to the card holder. To avoid order cancellation in the future, please submit a claim for payment verification.

    Heeft er iemand ook te maken met dit probleem?

    Ik heb al verschillende betaalmethodes geprobeerd, ik ben begonnen met een 3V card van Visa, daarmee werden sommige orders goedgekeurd, en de meeste orders geannuleerd.
    Ik dacht dat het aan de 3V card lag, dus ik heb mij een Skrill card aangeschaft, ook dat werkte niet, en ook daarmee werden mijn orders geannuleerd wegens veiligheidsredenen.
    Nu heb ik bij het ICS (international card services) een visa creditcard aangevraagd.
    Gisteren heb ik geprobeerd om daarmee bestellingen te plaatsen, ook worden deze bestellingen weer geannuleerd door aliexpress, het bedrag word wel van mijn creditcard afgeschreven, maar aliexpress boekt het bedrag gewoon weer terug.
    Ik vind het echt zeer vervelend, en ik weet niet wat het probleem hier precies van is?
    Ook heb ik al een paar keer contact opgenomen met aliexpress, maar van hun krijg ik helaas ook geen duidelijk antwoord.
    Ik hoop dat hier iemand is die ook dit probleem ondervind.

    Groetjes, Nathalie

  2. ik wou betallen via alie maar tijdens ik aan het betalen was blokkeerde de side ben naar men online banking geweest en het is er niet afgegaan of gaat dit er maar na een paar dagen af want volgens hun heb ik nog niet betaald maar het was aan het laden tot een fout pagina kwam iemand tips

  3. AliExpress toont slechts een deel van het assortiment van Taobao. Tegenwoordig zijn er ook sites die al het Taobao aanbod tonen (lage prijzen!) dmv een auto-translate. In Nederland is dat http://www.taobao.nl.

    iDeal kan inderdaad.

  4. E.A. Middelkoop · Edit

    Ik wil mijn zending terug sturen. Hoe doe ik dat? Wie kan mij daarbij helpen? Ik vrees dat mijn andere bestelling ook veel te klein is. Dat heb ik nog niet binnen. Kan ik dat ook nog afzeggen? De maten zijn daar heel anders dan hier in Nederland.

  5. Paul Budding (redactie) · Edit

    Vaak staan er ‘Asian sizes’ op AliExpress, die vallen inderdaad een stuk kleiner dan Europese maten. Je kunt het beste inloggen op je account bij AliExpress om te zien of je je lopende order nog kunt cancellen en om te kijken of de verkoper retouren accepteert. Retourneren is bij AliExpress namelijk geen recht, maar veel verkopers bieden die optie wel. Kijk hiervoor in je account bij je orderoverzicht. Mocht een artikel afwijken van de beschrijving dan kun je nog even kijken naar dit help-artikel over het openen van een dispute.

  6. danny westhoff · Edit

    Ik heb een vest besteld maar helaas is die teklein hoe kan ik hem terug stuuren naar aliexpress ik heb geen retour adres groeten danny

  7. Paul Budding (redactie) · Edit

    Je bent afhankelijk van de verkoper of je producten kunt retourneren, of jouw verkoper dat accepteert kun je teruglezen op de productpagina van het betreffende product.

    Alleen als je producten niet hebt ontvangen of dat producten aantoonbaar niet overeenkomen met de beschrijving dan kun je een terugbetaling aanvragen.

  8. Ik heb voor het eerst een bestelling geplaatst en zag dat alleem ik een order had geplaatst dus heb het product geannuleerd. Nu vraag ik mij alleen af hoe lang het duurt voor ik mijn geld terug heb of dat ik dat nog apart moet aangeven… Wie kan mij helpen?

  9. Ik had een bestelling gedaan van €40 maar er is €140 afgeschreven van mijn creditcard voor aliexpress. Zeker geen aanrader!

  10. AliExpress is een betrouwbare shop in mijn ervaring, maar het blijft een marktplaats en gen webshop.

  11. M van der Steen · Edit

    Hallo

    Ik heb mijn bestelling nog steeds niet binnen
    Duurt nu al een half jaar.
    Krijg maar geen reactie.

  12. Bij Aliexpress kan je inloggen om je bestellingen te bekijken en daar kan je aangeven of je de bestelling hebt ontvangen. Ik heb al meerdere producten gekocht en altijd ontvangen, de laatste maand had ik het binnen een week in huis. Let wel op dat er BTW in rekening gebracht kan worden! Betalen doe ik met IDEAL en dat werkt prima!

  13. Hallo,

    ik heb mijn bestelling 2 weken geleden geplaats maar dat tracking gedoe werkt van geen meter.. kan iemand me hierbij helpen?

  14. Hallo,
    Ik kan een jas terug sturen en mijn geld terug krijgen. Nou moet ik alleen een tracking nr toevoegen. Mijn vraag is, hoe doe ik dat bij aliexpress? Kan iemand mij dit vertellen?

  15. Paul Budding (redactie) · Edit

    Als het goed is heb je een ‘dispute’ geopend, en ben je met de verkoper dus overeengekomen dat je het product kunt terugsturen. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er in het dispute ergens een veld waar je het retournummer kunt vermelden (of misschien kunt uploaden als document).

  16. Ik bestel soms wel bij aliexpress maar nu moet je een copie van je paspoort sturen en zo Ik vertrouw het niet wat moet ik doen

  17. Ik wacht al 4 maanden op 2 tuinslangen.
    Bedrijf zegt het geld terug gestort te hebben naar aliexpress waarom heb ik na 2 maanden nog geen geld en in contact komen in super vervelend wordt er niks wijzer op.

  18. Let op aankoopbedragen boven de 22 euro daar betaal je extra voor (zie site PostNL ) ivm invoerrechten en btw! En betalen met iDEAL is mij positief bevallen . Ik wilde een aankoop cancellen en het bedrag stond snel weer op mijn rekening .

  19. En er zijn apps zoals 17track waarin je je tracker kan volgen. Pas na enige tijd zie je de waar je pakketje is. En de update is soms achter.

  20. Geachte heer mevrouw,

    Deze order is nog niet ontvangen door mij. Wanneer kan ik deze wel ontvangen deze bestelling is op 17-12-2015 gedaan. Graag zie ik een bericht retour van jullie.

    Met vriendelijke groet,

    H den Otter

    Your Order 71523923565791 has been shipped

    Dear henk den otter,

    This is an e-mail notification to inform you that your order .71523923565791 has been shipped by the seller on 2015.12.17 01:24. You are advised to contact the seller for shipment information.
    The Purchase Protection of order .71523923565791 will end on 2016.01.25 01:24.
    1. If you are satisfied with the items you have received, then you can click ‘Confirm Order Received’.
    2. If you have not received your items, or you are not satisfied with your items, you can click ’Open Dispute.’ before Purchase Protection deadline or Purchase will be automatically finalized.
    3. If you would like to extend your Purchase Protection you can contact the seller directly or click ‘Request to extend Purchase Protection’ to ask for the seller’s approval.
    Please note if there is no action taken within Purchase Protection, your order will be automatically finalized with payment released.

    Sincerely,
    AliExpress.com
    2015.12.17 01:24

  21. Paul Budding (redactie) · Edit

    Houd er rekening mee dat levertijden van AliExpress echt kunnen oplopen. Helemaal als de zending door de douane wordt tegengehouden, dan kan het maar zo zijn dat levering 1 tot 2 maanden duurt.

  22. Hoe kan ik geld terug krijgen ik heb in september 2015 bestelling gedaan ik heb geen producten ontvangen en ook mijn geld niet ik heb via ideal betaald. Wie kan mij helpen.

  23. Paul Budding (redactie) · Edit

    Heb je in je account al een claim ingediend? Ik geloof dat er wel een maximale termijn voor staat waarop je dat nog kunt doen, dus ik hoop voor je dat het via die weg (nog) lukt!

  24. Hoi

    Ik wil graag bestellen bij aliexpress alleen nu is mij opgevallen dat ik dingen wil van verschillende winkels. Maar komen deze spullen dan wel tegelijk aan? Of allemaal apart. En de grote vraag komen de spullen uberhaupt wel aan ik zie veel negatieve maar ook positieve reacties. Mvg

  25. Hoi,

    ik heb ook een bestelling geplaatst. In mijn mail kreeg ik een bericht dat het product geannuleerd was.
    Hoe krijg ik nu mijn geld terug? wacht al een aantal weekjes.
    weet iemand misschien hoe ik met ze in contact kom/?

  26. Paul Budding (redactie) · Edit

    Met welke betaalwijze heb je betaald Naima? Normaal gesproken krijg je je geld op dezelfde wijze terug als dat je betaald hebt, check dus even je bankafschrift of creditcardrekening. Mocht je daar niets vinden, neem dan contact op met een medewerker van AliExpress via de chat op de site.

  27. Hoi,
    Ik heb een voetbalpakketje besteld en toegestuurd gekregen,maar nu is dat een kindermaat.
    Hoe kan ik in contact komen met aliexpress ? bestaat er de mogelijkheid om dit terug te sturen en mijn geld terug te krijgen?

  28. Paul Budding (redactie) · Edit

    Dat zal afhangen van de voorwaarden van de verkoper Roald. Je kunt het beste inloggen op de site en naar je besteloverzicht gaan om te kijken wat de opties zijn.

  29. Hoi , ik heb vandaag een paar dingen besteld en betaald en het geld is ook gewoon van de rekening .
    Nu weet ik dat mijn bestelling nog wel moet worden goed gekeurd of de betaling of hoe je het wil noemen .
    Nu keek ik dus m’n bestelling nog ’s na en kwam erachter dat ik twee dezelfde dingen had maar die andere was duurde dus had die duurde product geannuleerd .
    Nu is mijnvraag krijg ik mij geld terug en zoja hoelang kan dat duren ?

  30. Paul Budding (redactie) · Edit

    Neem even contact op met de verkoper, die kan in samenspraak met jou kijken hoe dit wordt afgehandeld.

  31. Rianne van der Wal · Edit

    Hallo, Ik heb even een vraag: ik heb een voetbaltenue gekocht bij Aliexpress en nu zit er een vlek redelijk in het zicht op het voetbalshirt.
    Ik heb een geschil geopend en bewijs meegeleverd. De verkoper heeft mij voorgelegd om het artikel te retourneren en/of €1,86 teruggave.
    Hoe kan je retourneren, kost mij dat geld? Krijg je dan het volledige bedrag terug?
    Daarnaast wat bedoelt de verkoper met compensatie van €1,86 als je het pakketje houdt, neem ik aan. Maar dat lijkt mij weinig op een bedrag van €18,00. Wat raden jullie mij aan?

  32. Paul Budding (redactie) · Edit

    Voor het retourneren van een product betaal je zelf de verzendkosten. De compensatie die de verkoper nu aanbiedt in jouw geschil is inderdaad voor als je het product behoudt. Hoe erg is de vlek; is die waarschijnlijk na 1x wassen er uit? In dat geval is de 10% korting die je krijgt heel redelijk in mijn ogen.

  33. Rianne van der Wal · Edit

    Hartelijk dank voor uw reactie. Nee de vlek heb ik geprobeerd om eruit te wassen, maar dat lukt niet. Het lijkt meer op een verkleuring en is toch wel redelijk opzichtig. Wat is dan in uw ogen redelijk om terug te krijgen? Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

  34. Heb twee vragen hoop op antwoord heb een ring besteld koste bijna 20 euro nu ik pakte hem uit en hij was stuk feleverd wat kan ik nu doen en we hebben een schermpje voor de telefoon besteld maar de verkeerde gekregen wat moet ik doen

  35. Paul Budding (redactie) · Edit

    Je zou nog kunnen aangeven bij de verkoper dat de vlek niet wegging met wassen, wellicht wil de verkoper je dan nog een hogere compensatie geven.

  36. Paul Budding (redactie) · Edit

    Open een ‘dispute’ in je account en leg het probleem voor aan de verkoper(s).

  37. hallo, waar moet ik zijn op de site als ik mijn geld terug wil. Ik heb namelijk de order gecanceld en aangegeven dat ik het product niet meer wilde, omdat het niet meer op voorraad was. ik heb de verkoper gemaild maar tot op heden nog geen reactie gehad. wie kan mij helpen wat ik moet doen

  38. angela ik heb nu het zelfde probleem maar heb nog vandaag nog geannuleerd en nu hopen dat ik mijn geld terug krijg

  39. Ik heb zondag schoenen besteld. Ik wacht nog steeds op levering. Ik heb gelijk met iDEAL betaald. Nu kijk ik weer, bestaat die winkel niet meer…… Alles leeg en geen naam meer. Op de chat wordt door de verkoper niet op gereageerd. Wat moet ik dien?

  40. IK WIL VANUIT BELGIE TIENTALLEN SLIPJES BESTELLEN BIJ ALIEXPRESS MAAR WEET NIET HOE IK HIERAAN MOET BEGINNEN. IS ER GEEN VERKOOPADRES IN BELGIE OF NEDERLAND?

  41. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb zondag schoenen besteld. Ik wacht nog steeds op levering. Ik heb gelijk met iDEAL betaald. Nu kijk ik weer, bestaat die winkel niet meer…… Alles leeg en geen naam meer. Op de chat wordt door de verkoper niet op gereageerd. Wat moet ik dien?

    Wacht nog heel even of de levering toch niet plaatsvind raad ik je aan. Mocht je na 2 – 3 weken de schoenen nog niet ontvangen hebben dan kun je een ‘dispute’ openen. Als de verkoper na 3 dagen niet heeft gereageerd op je dispute dan kun je in je account kiezen voor ‘escalate dispute’ en dan pakt de klantenservice van AliExpress dit verder op. Zij kunnen er dan ook voor zorgen dat je je geld terugkrijgt.

  42. België
    Land van bestemming 2016/03/19 10:25:00 Item vrijgelaten uit de douane
    China
    originele Land 2016/03/20 00:28:07 Verzonden door de lucht
    2016/03/19 00:04:38 douane uitklaring compleet
    2016/03/19 05:16:10 aankomt export uitwisseling
    2016/03/17 10:29:35 douane uitklaring compleet
    2016/03/17 09:51:13 aankomt export uitwisseling
    2016/03/16 00:36:50 douane uitklaring compleet

    Dit staat op mijn tracking. Zou het dan echt nog onderweg zijn? Nu lijkt het in de lucht te zweven…
    #communiestress 😉

    Alvast bedankt!

  43. Hoe kan ik mijn adres checken op de app zie bij levering adres alles ook mijn provincie maar geen postcode

  44. sieradenhuis almaar · Edit

    ik zou graag willen bellen met alliexpres over vragen die ik heb over bestellingen die niet in my order zijn verschenen of die niet compleet geleverd zijn. en een duidelijk overzicht willen krijgen wat ik nou besteld heb. maar kan geen telefoon nummer vinden

  45. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb vier bestellingen gedaan in maart maar heb er pas 3 ontvangen. Hoe kan dat?

    Wellicht dat 1 pakketje nog bij de douane in Nederland ligt? Heb je al geïnformeerd bij de verkoper wat de status is?

  46. Ik heb mijn pakket teruggestuurd naar de verkoper omdat ik hier in nederland veel moest bijbetalen maar de verkoper antwoord niet wat oet ik doen ik wil mijn geld terug

  47. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb mijn pakket teruggestuurd naar de verkoper omdat ik hier in nederland veel moest bijbetalen maar de verkoper antwoord niet wat oet ik doen ik wil mijn geld terug

    Het bijbetalen was waarschijnlijk btw en/of invoerrechten? Niet alle verkopers op AliExpress accepteren retouren, heb je dit gecheckt bij de producten die je hebt gekocht?

  48. Hoe kun je een product retourneren? Kan er niks over terug vinden… klantenservice is ook in het engels, terwijl de rest vd ap Nederlands is omdat ik die zo heb ingesteld. Kan iemand een antwoord geven?

  49. Paul Budding (redactie) · Edit

    Hoe kun je een product retourneren? Kan er niks over terug vinden… klantenservice is ook in het engels, terwijl de rest vd ap Nederlands is omdat ik die zo heb ingesteld. Kan iemand een antwoord geven?

    Heb je al gekeken naar de ‘return policy’ bij het product dat je gekocht hebt en wilt terugsturen? Het is namelijk aan de verkoper of hij retouren accepteert. Als dat het geval is dan kun je het beste even contact opnemen met de verkoper door naar ‘My Orders’ te gaan en bij jouw bestelling te klikken op ‘Contact now’.

  50. Kan ik misschien mijn product cancelen krijg je dan ook je geld terug ik heb er een slecht gevoel over de verkoper praat niet en doet vaag heeft het product ook niet opgestuurd.

  51. Ik heb iets voor 25 euro gekocht en staat al 3 dagen om besteld te worden verkoper gaf 2 keer antwoord nu helemaal niet meer ik heb 8 dagen over Nog kan ik dan bestelling annuleren en mijn geld terug krijgen ik heb 10 items besteld 8 worden opgestuurd en 2 wil ik graag cancelen. Bedankt ik wil alleen weten of ik mijn geld terug kan krijgen en bestelling kan anuleren.

  52. Paul Budding (redactie) · Edit

    Wat is het adres van Aliexpress? wil wat terugsturen, maar kan het niet vinden

    Je zult met de verkoper contact moeten opnemen, als je namelijk een product retour kunt sturen dan moet je dat naar de verkoper doen. AliExpress is alleen een marktplaats, zij verkopen/verzenden zelf geen producten.

  53. Paul Budding (redactie) · Edit

    Kan ik misschien mijn product cancelen krijg je dan ook je geld terug ik heb er een slecht gevoel over de verkoper praat niet en doet vaag heeft het product ook niet opgestuurd.

    Je kunt het beste in je orderoverzicht kijken of je je bestelling nog kunt annuleren. Log daarvoor in op je account en kijk of je de button ‘Cancel Order’ ziet staan. Kijk voor de details even bij FAQ van AliExpress over het annuleren van bestellingen of lees ons artikel over het terugsturen van een product bij AliExpress.

  54. Ik heb iets besteld bij Aliexpress maar de verkoper is weg krijg ik mijn pakketje dan nog wel?? En als T niet is hoe krijg ik mijn geld terug dan???

  55. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb iets besteld bij Aliexpress maar de verkoper is weg krijg ik mijn pakketje dan nog wel?? En als T niet is hoe krijg ik mijn geld terug dan???

    Wat is de status in je besteloverzicht? Mocht na een paar dagen de bestelling nog niet verstuurd zijn dan raad ik je aan om met de klantenservice van AliExpress contact op te nemen.

  56. Ik heb net besteld maar gelijk daarna ge annuleerd. Nu staat er dat de bestelling voltooid is. Wanneer krijg ik dan mijn geld terug?

  57. IK heb gisteren wat besteld via Aliexpress. En kreeg een mail van de bevestiging van de betaling.
    Krijg ik vandaag een mail van dat de bestellingen zijn geannuleerd omdat de betaling te laat was hoe kan dit?
    Krijg ik mijn geld terug of word het nog opgestuurd?

  58. Rianne van der Wal · Edit

    Ik heb een feyenoord tenue besteld bij Aliexpress. Deze is netjes geleverd, maar in plaats van fel blauw is het tenue groen. Ik vind het geen mooie kleur. Ik heb een dispuut geopend, maar verkoper zegt steeds dat de kleur overeenkomt met de getoonde foto op de site. Wat naar mijn mening absoluut niet zo is. Ik heb een foto als bewijs meegeleverd, maar hij blijft bij zijn standpunt. Wat kan ik nu verder vragen: geld terug vragen, een reductie vragen. Wat is redelijk? Ik heb er €14,00 voor betaald, maar ben er niet tevreden mee.

  59. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb een feyenoord tenue besteld bij Aliexpress. Deze is netjes geleverd, maar in plaats van fel blauw is het tenue groen. Ik vind het geen mooie kleur. Ik heb een dispuut geopend, maar verkoper zegt steeds dat de kleur overeenkomt met de getoonde foto op de site. Wat naar mijn mening absoluut niet zo is. Ik heb een foto als bewijs meegeleverd, maar hij blijft bij zijn standpunt. Wat kan ik nu verder vragen: geld terug vragen, een reductie vragen. Wat is redelijk? Ik heb er €14,00 voor betaald, maar ben er niet tevreden mee.

    Je kunt het beste de stappen volgen die onder punt 11 beschreven staan op http://activities.aliexpress.com/adcms/help-aliexpress-com/file_claim.php. Je kunt dan aangeven dat je het niet eens bent met het afgehandelde dispuut dat je met de verkoper gestart was. Succes!

  60. Ik heb paar dagen terug 2dingen besteld tegelykertijd nu staat er bij eentje voltooid maar heb het nog niet ontvangen en die andere is nog niet behandeld kan het zo zijn sat het apart komt ook hb ik keer een lipstick besteld nooit gekregen!!

  61. Ik heb al een paar keer iets besteld bij Aliexpress en dat ging goed. Echter, op dit moment heb ik 3 bestellingen die niet aankomen. Eentje schijnt weer geretourneerd te zijn naar de verzender. Eentje is volgens de tracking informatie al een 3 weken in Nederland, de ander al een paar weken nog steeds in China of in Nederland maar niet ingecheckt. Een verkoper zegt dat ik contact moet opnemen met de ‘local post office’, maar dat heeft weinig zin lijkt me…
    Met wie kan ik wel contact opnemen?

  62. Paul Budding (redactie) · Edit

    @Ronald: wacht nog even 1-2 weken, wellicht wordt je bestelling vastgehouden door de douane in Nederland.

    @Shamane: je bestelling zal niet in een paar dagen geleverd worden, reken op 2 – 6 weken ongeveer.

  63. Ik heb schoenen besteld en betaald met ideal maar ik heb op 12 07 2016 een email gekregen dat het gecancelled is omdat er niet op tijd betaald is maar ik heb een bevestiging gekregen dat het goed gekeurd is en ook een e mail dat het verstuurd is krijg ik het nou wel of niet?

  64. Zojuist geprobeerd om een complete bestelling (bestelling bij meerdere winkels) te plaatsen. Krijg enkel de mogelijkheid om via creditcard te betalen (staan ook geen andere betaalopties, enkel ‘Card’). Geprobeerd of ik bij een individuele winkel wel met IDeal kon betalen: weer geen optie voor IDeal. Leuk dat er overal staat dat je met IDeal kan betalen, maar hoe zorg je ervoor dat je die optie krijgt?

  65. Wie kan mij vertellen hoe ik de lijst met gekochte spullen kan verwijderen hij word nogal groot

  66. Bij mijn bestelling staat dat ‘Awaiting Payment’, terwijl ik met ideale betaald heb en het bedrag al wel van mijn rekening is afgeschreven. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat deze status veranderd ofebruari gaat er nu ergens iets mis bij mij?

  67. Hoe moet ik mijn held terug vragen heb minstens 2 weken geleden schoenen besteld maar ze zijn nooit aan gekomen

  68. Paul Budding (redactie) · Edit

    Hoe moet ik mijn held terug vragen heb minstens 2 weken geleden schoenen besteld maar ze zijn nooit aan gekomen

    Je kunt een ‘dispute’ openen, maar ik denk dat je beter nog even kunt wachten. Reken op tot ongeveer 6 weken levertijd voor bestellingen bij AliEpxress. Als je pech hebt komt je bestelling namelijk bij de douane in Nederland terecht en is er extra verwerkingstijd.

  69. Hallo ik heb een vraag? 14 juni heb een schoenen gekocht maar ik heb nog niet benen gekregen hoe kan dat.mijn adres is .noorderend 2 .postcode 9207AL Drachten. Met vriendelijke groeten Farid kohestani

  70. Ik heb een dikke maand geleden een hoes besteld voor mijn tablet. Helaas past deze er niet om heen. Direct een geschil geopend met de verkoper. Zelfs foto’s er bij gedaan. Nu wou ik kijken hoe het er mee staat is mijn geschil weg en kan geen nieuwe openen. Geeft aan dat ik dit binnen 15 dagen moest doen. Hoe nu verder kan nergens vinden hoe ik in contact kom met aliexpres

  71. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb een dikke maand geleden een hoes besteld voor mijn tablet. Helaas past deze er niet om heen. Direct een geschil geopend met de verkoper. Zelfs foto’s er bij gedaan. Nu wou ik kijken hoe het er mee staat is mijn geschil weg en kan geen nieuwe openen. Geeft aan dat ik dit binnen 15 dagen moest doen. Hoe nu verder kan nergens vinden hoe ik in contact kom met aliexpres

    Vervelend Berta! Je kunt je geopende disputes altijd openen door in je account te gaan naar My Orders >> Dispute in Progress of Dispute Finished. Als het dispute gesloten is en je bent er niet tevreden over, dan kun je dit escaleren naar het Case Management Team (maar dat moet je inderdaad wel binnen een bepaalde tijd doen).

  72. Hoi,

    Ik heb bijna 5 weken geleden een bestelling gedaan en sinds een paar dagen staat er bestelling voltooid terwijl ik niks heb ontvangen!

    Krijg ik mijn bestelling nog? Of is er wat aan de hand?

  73. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb bijna 5 weken geleden een bestelling gedaan en sinds een paar dagen staat er bestelling voltooid terwijl ik niks heb ontvangen!

    Krijg ik mijn bestelling nog? Of is er wat aan de hand?

    Je bestelling komt waarschijnlijk uit China, dat kan een paar weken duren voordat je die ontvangt. Hij komt vast snel!

  74. ik heb vorigjaar in mei schoenen besteld maar ik heb ze nog niet als ik dan bel naar die nummer dat op de site zelf staat zegt die da die nummer niet bestaad ik heb uiteindelijk wel 15euro er voor betaalt iemand die mijn kan helpen?

  75. Ik heb voor het eerst iets besteld via Aliexpres, maar krijg nu via mijn mail reactie dat mijn order is geplaatst, maar deze reactie is wel 8x. Dus 8 mailtjes van geplaatste order….. Dat wil toch niet zeggen dat is 8x mijn bestelling krijg ipv 1x…..??

  76. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb voor het eerst iets besteld via Aliexpres, maar krijg nu via mijn mail reactie dat mijn order is geplaatst, maar deze reactie is wel 8x. Dus 8 mailtjes van geplaatste order….. Dat wil toch niet zeggen dat is 8x mijn bestelling krijg ipv 1x…..??

    Had je wellicht 8 verschillende producten besteld (bij verschillende verkopers) in één bestelling? Dan kan het namelijk zijn dat je meerdere bevestigingen ontvangt. Zo niet, dan is het denk ik een systeemfoutje…

  77. Ali verslaafde · Edit

    Ik heb 21-11-2016 een orde geplaats, maar het track en trace nummer doet het niet. volgens hun is het nu al 2 weken in de lucht.
    Wie weet wat ik kan doen om het verder te volgen?

  78. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb 21-11-2016 een orde geplaats, maar het track en trace nummer doet het niet. volgens hun is het nu al 2 weken in de lucht.
    Wie weet wat ik kan doen om het verder te volgen?

    Oei, dat is minder! Nu werkt track&trace wel vaker niet vanuit China, ga er van uit dat het tot ongeveer 4 weken kan duren voordat je je bestelling ontvangt. Met name als de douane je pakketje onderschept kan het lang duren.

  79. Ik heb kort voor nieuwjaar aantal artikelen via Ideal bij A.E. besteld, maar direct daarna geannuleerd vanwege spijt en verkeerd gebruik van mijn SNS bank waarbij sommige betaling dubbel bleek te zijn afgeschreven. Dus snel geannuleerd en zoals gebruikelijk keurig daarna een melding in de van A.E.site dat Refund processing was gestart. (Dus nog geen Shipping gestart) Nu na een ruim week is echter nog niets bijgeschreven.
    Ik meen uit wat ik hierover vind bij A.E. (Zie hieronder) te interpreteren dat ik de refund procedure ca 15 dagen of langer kan duren. Klopt dit? Ik weet niet waar ik aan toe ben!!
    Gaarne reply mvg RAZ

    10. When will I receive refund?

    The refund caused by order cancellation, refund agreement or mediation will be process instantly from AliExpress account. However, since the banks need some time make clearance, you may need to wait for 3-15 business days to receive the refund.

    Why the refund is not received?

    If you haven’t received a credit for your return yet, here’s what to do:

    Credit Card Refund and Debit Card: you are advised to check if the refund is made to your USD account. Also, please check if it has been transferred into your local currency.

    In addition, please note that some banks may need time for fund settlement. This procedure will also depend on your bank’s correspondent relationships.

    Bank Account Refund: to check if your refund account is correct. If the account is incorrect,

    There may be some processing time before the refund is posted to your account.

  80. Paul Budding (redactie) · Edit

    Het is reëel dat het tot 15 werkdagen kan duren Remi, het gaat om een betaling uit het buitenland. Die kunnen helaas veel tijd in beslag nemen.

  81. Ook ik heb een bestelling geplaatst bij AliExpress maar nooit ontvangen. Dit was in augustus 2016. Kreeg daarna nog een berichtje of ik het product heb ontvangen en zoniet dan kon ik dit aangeven voordat de transactie verloopt. Transactienummer het bedrag en mijn rekeningnummer doorgegeven, maar nooit meer iets vernomen. Als ik nu terugkijk naar mijn transactie blijkt deze te zijn afgesloten. Geld is nooit teruggeboekt. Ging gelukkig maar om ongeveer 15 euro. Het vertrouwen is nu wel weg in deze verkoper! Jammer!

  82. Hoe werken de termijnen bij AliExpress?

    Heb een bericht naar de verkoper gestuurd na ontvangst dat het niet compleet is.
    Nog niet op ontvangen knop gedrukt hierom.
    Heb daar nog 7 dagen op de teller.

    Ik wil niet gelijk een dispuut openen, maar eerst op reactie van de verkoper wachten.

    Wat gebeurt er als de termijn van 7 dagen om is? Kan ik daarna niets meer doen via AliExpress?
    Of start er dan een nieuwe termijn, waarin je nog een dispuut kan openen, mocht het niet geregeld worden door de verkoper?

  83. Ik probeer iets te bestellen bij AliEpress maar het lukt niet om het product in de winkelwagen te krijgen.
    Hoe kan dit?

  84. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik probeer iets te bestellen bij AliEpress maar het lukt niet om het product in de winkelwagen te krijgen.
    Hoe kan dit?

    Check even of je echt alle opties hebt geselecteerd die bij het product horen. Denk aan kleuren, maten/afmetingen, etc.

  85. ik wil een bestelling plaatsen maar mijn log codes kloppen niet volgens aliexpress
    maar het zijn de zelfde code’s welke ik eerder gebruikte voor een bestelling dus dit begrijp ik niet en als ik dan nieuwe log codes aan vraag dan krijg ik deze niet in mijn email ongeacht de tijd ik heb 5 dagen gewacht en kan nog steeds niet mijn bestelling plaatsen en betalen

  86. Ik wil in loggen en ik doe dan eindelijk is het goed en dan wil ik gaan betalen en dan is er ineens niet meer goed
    Ik heb het heel wat keren gedaan en toch woord het afgewezen
    Ik zou ook graag met IDEAL willen betalen maar dat krijg ik ook niet voor elkaar

  87. op welke aliexpress moetje ,n bestelling doen en dan je dan met IDEAL kan betalen wat ik kom er maar niet uit
    Zou iemand mijn daar bij kunnen helpen Bedankt al vast Gr van Coby.

  88. Paul Budding (redactie) · Edit

    op welke aliexpress moetje ,n bestelling doen en dan je dan met IDEAL kan betalen wat ik kom er maar niet uit

    Op nl.aliexpress.com zou je met iDEAL moeten kunnen betalen, dat wordt in ieder geval nog wel als betalingsmethode vermeld in de FAQ. Ik ga er van uit dat je de optie voor iDEAL krijgt bij het afronden van het bestelproces, maar heb het niet recent getest.

  89. In elke mail die ik vandaag gekregen heb van ali express staat dat mijn pakketje verzonden is. Onderaan de mail staat iets wat ik niet snap, kan iemand mij vertellen wat ze bedoelen met deze zin: “Please note if there is no action taken within Purchase Protection, your order will be automatically finalized with payment released.”

  90. Paul Budding (redactie) · Edit

    In elke mail die ik vandaag gekregen heb van ali express staat dat mijn pakketje verzonden is. Onderaan de mail staat iets wat ik niet snap, kan iemand mij vertellen wat ze bedoelen met deze zin: “Please note if there is no action taken within Purchase Protection, your order will be automatically finalized with payment released.”

    Als klant heb je bescherming van AliExpress met Purchase Protection, bijvoorbeeld dat iets geen namaakproduct is. De tijd voor deze Purchase Protection is gelimiteerd, en als je niet binnen de geldigheidsduur een claim indient gaat AliExpress er van uit dat je je bestelling in goede staat hebt ontvangen en zullen ze het geld overmaken naar de verkoper.

  91. AliExpress Payment & Refund Department
    Ineens werd er op 14.9.2017 een bedrag ad € 18,25 ingehouden via mijn Visacard, met als omschrijving Catolog Merchant GB. Ik weet van niets, heb zelf niets besteld, opdrach of toestemming hiervoor gegeven. Visa ANWB verwijst mij naar de afzender: http://www.aliexpress.com London (alles in Engels) Al met al een kwalelijke zaak, hoe krijg ik mijn geld snel terug??

  92. Veronique boes · Edit

    Dat is waar het kan via i deal want het geld is van de rekening. Maar krijg steeds mailtjes ook met andere ordernummers dat de order gecanceld is en het is roch betaald want het eerste mail na mijn betaling die staat er wel nog. Geen idee wat het is..

Plaats reactie