Bij AliExpress kopen vanuit Nederland

Bij AliExpress kopen vanuit Nederland

In China is AliExpress al mateloos populair en zet nu ook voet aan de grond in Nederland. AliExpress is geen webshop zoals de meeste anderen, maar een marktplaats waar verkopers hun producten kunnen aanbieden. De meeste verkopers komen uit Azië en dat is het deel waar je veel, heel veel, goedkope producten kunt scoren. In dit artikel een paar tips voor het kopen bij AliExpress vanuit Nederland.

Houd rekening met een lang levertijd
Omdat de meeste producten uit Azië moeten komen duurt de verzending naar Nederland meestal lang. Houd daarom rekening met een lange levertijd, en verwacht niet dat je een cadeau voor een verjaardag morgen kunt halen bij AliExpress. Een levertijd van 3 – 5 weken is eerder regel dan uitzondering.

Pas op voor namaak
Als men in Azië ergens goed in is dan is het wel het namaken van producten. Als je dus een Ray Ban-zonnebril voor 7 euro tegenkomt dan weet je bijna zeker dat dit geen origineel product is. Let op: het is in Nederland verboden om namaakproducten te kopen (of te importeren uit een ander land)!

Garanties van AliExpress
AliExpress heeft een paar garanties in het leven geroepen die jou als koper beschermen. Zo krijg je je volledige aankoopbedrag terug als je je bestelling niet in de vermelde tijd ontvangt. Bovendien kun je je geld terugkrijgen als een product afwijkt van de beschrijving. AliExpress regelt dit allemaal, en omdat je rechtstreeks aan hen betaalt (en zij de verkoper weer betalen) is het een veilig systeem. Het openen van een zogenoemd ‘dispute’ gaat eenvoudig en wordt – naar ik zelf heb ervaren – netjes afgehandeld.

Retourneren van producten
In ons artikel over producten terugsturen bij AliExpress hebben we alles op een rijtje gezet over het retourneren van (een deel van) je bestelling. Lees dit voordat je bestelt even goed door, want niet alle verkopers accepteren teruggestuurde producten.

Betalen bij AliExpress
Helaas accepteert AliExpress geen iDEAL of PayPal. Behalve wat andere buitenlandse betalingsmogelijkheden houdt dit voor Nederlandse klanten in dat er alleen betaald kan worden met creditcard. UPDATE: tegenwoordig accepteert AliExpress ook iDEAL. 🙂

GA DIRECT NAAR ALIEXPRESS.COM

 

110 Reacties to "Bij AliExpress kopen vanuit Nederland"

  1. Hoe kan ik mijn adres checken op de app zie bij levering adres alles ook mijn provincie maar geen postcode

  2. België
    Land van bestemming 2016/03/19 10:25:00 Item vrijgelaten uit de douane
    China
    originele Land 2016/03/20 00:28:07 Verzonden door de lucht
    2016/03/19 00:04:38 douane uitklaring compleet
    2016/03/19 05:16:10 aankomt export uitwisseling
    2016/03/17 10:29:35 douane uitklaring compleet
    2016/03/17 09:51:13 aankomt export uitwisseling
    2016/03/16 00:36:50 douane uitklaring compleet

    Dit staat op mijn tracking. Zou het dan echt nog onderweg zijn? Nu lijkt het in de lucht te zweven…
    #communiestress 😉

    Alvast bedankt!

  3. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb zondag schoenen besteld. Ik wacht nog steeds op levering. Ik heb gelijk met iDEAL betaald. Nu kijk ik weer, bestaat die winkel niet meer…… Alles leeg en geen naam meer. Op de chat wordt door de verkoper niet op gereageerd. Wat moet ik dien?

    Wacht nog heel even of de levering toch niet plaatsvind raad ik je aan. Mocht je na 2 – 3 weken de schoenen nog niet ontvangen hebben dan kun je een ‘dispute’ openen. Als de verkoper na 3 dagen niet heeft gereageerd op je dispute dan kun je in je account kiezen voor ‘escalate dispute’ en dan pakt de klantenservice van AliExpress dit verder op. Zij kunnen er dan ook voor zorgen dat je je geld terugkrijgt.

  4. IK WIL VANUIT BELGIE TIENTALLEN SLIPJES BESTELLEN BIJ ALIEXPRESS MAAR WEET NIET HOE IK HIERAAN MOET BEGINNEN. IS ER GEEN VERKOOPADRES IN BELGIE OF NEDERLAND?

  5. Ik heb zondag schoenen besteld. Ik wacht nog steeds op levering. Ik heb gelijk met iDEAL betaald. Nu kijk ik weer, bestaat die winkel niet meer…… Alles leeg en geen naam meer. Op de chat wordt door de verkoper niet op gereageerd. Wat moet ik dien?

  6. angela ik heb nu het zelfde probleem maar heb nog vandaag nog geannuleerd en nu hopen dat ik mijn geld terug krijg

  7. hallo, waar moet ik zijn op de site als ik mijn geld terug wil. Ik heb namelijk de order gecanceld en aangegeven dat ik het product niet meer wilde, omdat het niet meer op voorraad was. ik heb de verkoper gemaild maar tot op heden nog geen reactie gehad. wie kan mij helpen wat ik moet doen

  8. Paul Budding (redactie) · Edit

    Open een ‘dispute’ in je account en leg het probleem voor aan de verkoper(s).

  9. Paul Budding (redactie) · Edit

    Je zou nog kunnen aangeven bij de verkoper dat de vlek niet wegging met wassen, wellicht wil de verkoper je dan nog een hogere compensatie geven.

  10. Heb twee vragen hoop op antwoord heb een ring besteld koste bijna 20 euro nu ik pakte hem uit en hij was stuk feleverd wat kan ik nu doen en we hebben een schermpje voor de telefoon besteld maar de verkeerde gekregen wat moet ik doen

  11. Rianne van der Wal · Edit

    Hartelijk dank voor uw reactie. Nee de vlek heb ik geprobeerd om eruit te wassen, maar dat lukt niet. Het lijkt meer op een verkleuring en is toch wel redelijk opzichtig. Wat is dan in uw ogen redelijk om terug te krijgen? Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

  12. Paul Budding (redactie) · Edit

    Voor het retourneren van een product betaal je zelf de verzendkosten. De compensatie die de verkoper nu aanbiedt in jouw geschil is inderdaad voor als je het product behoudt. Hoe erg is de vlek; is die waarschijnlijk na 1x wassen er uit? In dat geval is de 10% korting die je krijgt heel redelijk in mijn ogen.

  13. Rianne van der Wal · Edit

    Hallo, Ik heb even een vraag: ik heb een voetbaltenue gekocht bij Aliexpress en nu zit er een vlek redelijk in het zicht op het voetbalshirt.
    Ik heb een geschil geopend en bewijs meegeleverd. De verkoper heeft mij voorgelegd om het artikel te retourneren en/of €1,86 teruggave.
    Hoe kan je retourneren, kost mij dat geld? Krijg je dan het volledige bedrag terug?
    Daarnaast wat bedoelt de verkoper met compensatie van €1,86 als je het pakketje houdt, neem ik aan. Maar dat lijkt mij weinig op een bedrag van €18,00. Wat raden jullie mij aan?

  14. Paul Budding (redactie) · Edit

    Neem even contact op met de verkoper, die kan in samenspraak met jou kijken hoe dit wordt afgehandeld.

  15. Hoi , ik heb vandaag een paar dingen besteld en betaald en het geld is ook gewoon van de rekening .
    Nu weet ik dat mijn bestelling nog wel moet worden goed gekeurd of de betaling of hoe je het wil noemen .
    Nu keek ik dus m’n bestelling nog ’s na en kwam erachter dat ik twee dezelfde dingen had maar die andere was duurde dus had die duurde product geannuleerd .
    Nu is mijnvraag krijg ik mij geld terug en zoja hoelang kan dat duren ?

  16. Paul Budding (redactie) · Edit

    Dat zal afhangen van de voorwaarden van de verkoper Roald. Je kunt het beste inloggen op de site en naar je besteloverzicht gaan om te kijken wat de opties zijn.

  17. Hoi,
    Ik heb een voetbalpakketje besteld en toegestuurd gekregen,maar nu is dat een kindermaat.
    Hoe kan ik in contact komen met aliexpress ? bestaat er de mogelijkheid om dit terug te sturen en mijn geld terug te krijgen?

  18. Paul Budding (redactie) · Edit

    Met welke betaalwijze heb je betaald Naima? Normaal gesproken krijg je je geld op dezelfde wijze terug als dat je betaald hebt, check dus even je bankafschrift of creditcardrekening. Mocht je daar niets vinden, neem dan contact op met een medewerker van AliExpress via de chat op de site.

  19. Hoi,

    ik heb ook een bestelling geplaatst. In mijn mail kreeg ik een bericht dat het product geannuleerd was.
    Hoe krijg ik nu mijn geld terug? wacht al een aantal weekjes.
    weet iemand misschien hoe ik met ze in contact kom/?

  20. Hoi

    Ik wil graag bestellen bij aliexpress alleen nu is mij opgevallen dat ik dingen wil van verschillende winkels. Maar komen deze spullen dan wel tegelijk aan? Of allemaal apart. En de grote vraag komen de spullen uberhaupt wel aan ik zie veel negatieve maar ook positieve reacties. Mvg

  21. Paul Budding (redactie) · Edit

    Heb je in je account al een claim ingediend? Ik geloof dat er wel een maximale termijn voor staat waarop je dat nog kunt doen, dus ik hoop voor je dat het via die weg (nog) lukt!

  22. Hoe kan ik geld terug krijgen ik heb in september 2015 bestelling gedaan ik heb geen producten ontvangen en ook mijn geld niet ik heb via ideal betaald. Wie kan mij helpen.

  23. Paul Budding (redactie) · Edit

    Houd er rekening mee dat levertijden van AliExpress echt kunnen oplopen. Helemaal als de zending door de douane wordt tegengehouden, dan kan het maar zo zijn dat levering 1 tot 2 maanden duurt.

  24. Geachte heer mevrouw,

    Deze order is nog niet ontvangen door mij. Wanneer kan ik deze wel ontvangen deze bestelling is op 17-12-2015 gedaan. Graag zie ik een bericht retour van jullie.

    Met vriendelijke groet,

    H den Otter

    Your Order 71523923565791 has been shipped

    Dear henk den otter,

    This is an e-mail notification to inform you that your order .71523923565791 has been shipped by the seller on 2015.12.17 01:24. You are advised to contact the seller for shipment information.
    The Purchase Protection of order .71523923565791 will end on 2016.01.25 01:24.
    1. If you are satisfied with the items you have received, then you can click ‘Confirm Order Received’.
    2. If you have not received your items, or you are not satisfied with your items, you can click ’Open Dispute.’ before Purchase Protection deadline or Purchase will be automatically finalized.
    3. If you would like to extend your Purchase Protection you can contact the seller directly or click ‘Request to extend Purchase Protection’ to ask for the seller’s approval.
    Please note if there is no action taken within Purchase Protection, your order will be automatically finalized with payment released.

    Sincerely,
    AliExpress.com
    2015.12.17 01:24

  25. En er zijn apps zoals 17track waarin je je tracker kan volgen. Pas na enige tijd zie je de waar je pakketje is. En de update is soms achter.

  26. Let op aankoopbedragen boven de 22 euro daar betaal je extra voor (zie site PostNL ) ivm invoerrechten en btw! En betalen met iDEAL is mij positief bevallen . Ik wilde een aankoop cancellen en het bedrag stond snel weer op mijn rekening .

  27. Ik wacht al 4 maanden op 2 tuinslangen.
    Bedrijf zegt het geld terug gestort te hebben naar aliexpress waarom heb ik na 2 maanden nog geen geld en in contact komen in super vervelend wordt er niks wijzer op.

  28. Ik bestel soms wel bij aliexpress maar nu moet je een copie van je paspoort sturen en zo Ik vertrouw het niet wat moet ik doen

  29. Paul Budding (redactie) · Edit

    Als het goed is heb je een ‘dispute’ geopend, en ben je met de verkoper dus overeengekomen dat je het product kunt terugsturen. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is er in het dispute ergens een veld waar je het retournummer kunt vermelden (of misschien kunt uploaden als document).

  30. Hallo,
    Ik kan een jas terug sturen en mijn geld terug krijgen. Nou moet ik alleen een tracking nr toevoegen. Mijn vraag is, hoe doe ik dat bij aliexpress? Kan iemand mij dit vertellen?

  31. Hallo,

    ik heb mijn bestelling 2 weken geleden geplaats maar dat tracking gedoe werkt van geen meter.. kan iemand me hierbij helpen?

  32. Bij Aliexpress kan je inloggen om je bestellingen te bekijken en daar kan je aangeven of je de bestelling hebt ontvangen. Ik heb al meerdere producten gekocht en altijd ontvangen, de laatste maand had ik het binnen een week in huis. Let wel op dat er BTW in rekening gebracht kan worden! Betalen doe ik met IDEAL en dat werkt prima!

  33. M van der Steen · Edit

    Hallo

    Ik heb mijn bestelling nog steeds niet binnen
    Duurt nu al een half jaar.
    Krijg maar geen reactie.

  34. AliExpress is een betrouwbare shop in mijn ervaring, maar het blijft een marktplaats en gen webshop.

  35. Ik had een bestelling gedaan van €40 maar er is €140 afgeschreven van mijn creditcard voor aliexpress. Zeker geen aanrader!

  36. Ik heb voor het eerst een bestelling geplaatst en zag dat alleem ik een order had geplaatst dus heb het product geannuleerd. Nu vraag ik mij alleen af hoe lang het duurt voor ik mijn geld terug heb of dat ik dat nog apart moet aangeven… Wie kan mij helpen?

  37. Paul Budding (redactie) · Edit

    Je bent afhankelijk van de verkoper of je producten kunt retourneren, of jouw verkoper dat accepteert kun je teruglezen op de productpagina van het betreffende product.

    Alleen als je producten niet hebt ontvangen of dat producten aantoonbaar niet overeenkomen met de beschrijving dan kun je een terugbetaling aanvragen.

  38. danny westhoff · Edit

    Ik heb een vest besteld maar helaas is die teklein hoe kan ik hem terug stuuren naar aliexpress ik heb geen retour adres groeten danny

  39. Paul Budding (redactie) · Edit

    Vaak staan er ‘Asian sizes’ op AliExpress, die vallen inderdaad een stuk kleiner dan Europese maten. Je kunt het beste inloggen op je account bij AliExpress om te zien of je je lopende order nog kunt cancellen en om te kijken of de verkoper retouren accepteert. Retourneren is bij AliExpress namelijk geen recht, maar veel verkopers bieden die optie wel. Kijk hiervoor in je account bij je orderoverzicht. Mocht een artikel afwijken van de beschrijving dan kun je nog even kijken naar dit help-artikel over het openen van een dispute.

  40. E.A. Middelkoop · Edit

    Ik wil mijn zending terug sturen. Hoe doe ik dat? Wie kan mij daarbij helpen? Ik vrees dat mijn andere bestelling ook veel te klein is. Dat heb ik nog niet binnen. Kan ik dat ook nog afzeggen? De maten zijn daar heel anders dan hier in Nederland.

  41. AliExpress toont slechts een deel van het assortiment van Taobao. Tegenwoordig zijn er ook sites die al het Taobao aanbod tonen (lage prijzen!) dmv een auto-translate. In Nederland is dat http://www.taobao.nl.

    iDeal kan inderdaad.

  42. ik wou betallen via alie maar tijdens ik aan het betalen was blokkeerde de side ben naar men online banking geweest en het is er niet afgegaan of gaat dit er maar na een paar dagen af want volgens hun heb ik nog niet betaald maar het was aan het laden tot een fout pagina kwam iemand tips

  43. Hallo,
    Ik ben al een tijdje bezig om bestellingen te plaatsten op aliexpress.
    Maar sommige orders van mij worden geannuleerd door aliexpress, en sommige orders worden goedgekeurd.
    Wanneer er een order geannuleerd word, krijg ik dit bericht in beeld:

    Your order has been cancelled for security reasons. The fund for this order hasn’t been deducted by AliExpress. However, some banks may hold this payment, and the bank will reverse the payment for up to 7-30 working days before releasing back to the card holder. To avoid order cancellation in the future, please submit a claim for payment verification.

    Heeft er iemand ook te maken met dit probleem?

    Ik heb al verschillende betaalmethodes geprobeerd, ik ben begonnen met een 3V card van Visa, daarmee werden sommige orders goedgekeurd, en de meeste orders geannuleerd.
    Ik dacht dat het aan de 3V card lag, dus ik heb mij een Skrill card aangeschaft, ook dat werkte niet, en ook daarmee werden mijn orders geannuleerd wegens veiligheidsredenen.
    Nu heb ik bij het ICS (international card services) een visa creditcard aangevraagd.
    Gisteren heb ik geprobeerd om daarmee bestellingen te plaatsen, ook worden deze bestellingen weer geannuleerd door aliexpress, het bedrag word wel van mijn creditcard afgeschreven, maar aliexpress boekt het bedrag gewoon weer terug.
    Ik vind het echt zeer vervelend, en ik weet niet wat het probleem hier precies van is?
    Ook heb ik al een paar keer contact opgenomen met aliexpress, maar van hun krijg ik helaas ook geen duidelijk antwoord.
    Ik hoop dat hier iemand is die ook dit probleem ondervind.

    Groetjes, Nathalie

Plaats reactie

drie × 4 =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.