Bij AliExpress kopen vanuit Nederland

Bij AliExpress kopen vanuit Nederland

In China is AliExpress al mateloos populair en zet nu ook voet aan de grond in Nederland. AliExpress is geen webshop zoals de meeste anderen, maar een marktplaats waar verkopers hun producten kunnen aanbieden. De meeste verkopers komen uit Azië en dat is het deel waar je veel, heel veel, goedkope producten kunt scoren. In dit artikel een paar tips voor het kopen bij AliExpress vanuit Nederland.

Houd rekening met een lang levertijd
Omdat de meeste producten uit Azië moeten komen duurt de verzending naar Nederland meestal lang. Houd daarom rekening met een lange levertijd, en verwacht niet dat je een cadeau voor een verjaardag morgen kunt halen bij AliExpress. Een levertijd van 3 – 5 weken is eerder regel dan uitzondering.

Pas op voor namaak
Als men in Azië ergens goed in is dan is het wel het namaken van producten. Als je dus een Ray Ban-zonnebril voor 7 euro tegenkomt dan weet je bijna zeker dat dit geen origineel product is. Let op: het is in Nederland verboden om namaakproducten te kopen (of te importeren uit een ander land)!

Garanties van AliExpress
AliExpress heeft een paar garanties in het leven geroepen die jou als koper beschermen. Zo krijg je je volledige aankoopbedrag terug als je je bestelling niet in de vermelde tijd ontvangt. Bovendien kun je je geld terugkrijgen als een product afwijkt van de beschrijving. AliExpress regelt dit allemaal, en omdat je rechtstreeks aan hen betaalt (en zij de verkoper weer betalen) is het een veilig systeem. Het openen van een zogenoemd ‘dispute’ gaat eenvoudig en wordt – naar ik zelf heb ervaren – netjes afgehandeld.

Retourneren van producten
In ons artikel over producten terugsturen bij AliExpress hebben we alles op een rijtje gezet over het retourneren van (een deel van) je bestelling. Lees dit voordat je bestelt even goed door, want niet alle verkopers accepteren teruggestuurde producten.

Betalen bij AliExpress
Helaas accepteert AliExpress geen iDEAL of PayPal. Behalve wat andere buitenlandse betalingsmogelijkheden houdt dit voor Nederlandse klanten in dat er alleen betaald kan worden met creditcard. UPDATE: tegenwoordig accepteert AliExpress ook iDEAL. 🙂

GA DIRECT NAAR ALIEXPRESS.COM

 

108 Reacties to "Bij AliExpress kopen vanuit Nederland"

  1. Paul Budding (redactie) · Edit

    In elke mail die ik vandaag gekregen heb van ali express staat dat mijn pakketje verzonden is. Onderaan de mail staat iets wat ik niet snap, kan iemand mij vertellen wat ze bedoelen met deze zin: “Please note if there is no action taken within Purchase Protection, your order will be automatically finalized with payment released.”

    Als klant heb je bescherming van AliExpress met Purchase Protection, bijvoorbeeld dat iets geen namaakproduct is. De tijd voor deze Purchase Protection is gelimiteerd, en als je niet binnen de geldigheidsduur een claim indient gaat AliExpress er van uit dat je je bestelling in goede staat hebt ontvangen en zullen ze het geld overmaken naar de verkoper.

  2. In elke mail die ik vandaag gekregen heb van ali express staat dat mijn pakketje verzonden is. Onderaan de mail staat iets wat ik niet snap, kan iemand mij vertellen wat ze bedoelen met deze zin: “Please note if there is no action taken within Purchase Protection, your order will be automatically finalized with payment released.”

  3. Paul Budding (redactie) · Edit

    op welke aliexpress moetje ,n bestelling doen en dan je dan met IDEAL kan betalen wat ik kom er maar niet uit

    Op nl.aliexpress.com zou je met iDEAL moeten kunnen betalen, dat wordt in ieder geval nog wel als betalingsmethode vermeld in de FAQ. Ik ga er van uit dat je de optie voor iDEAL krijgt bij het afronden van het bestelproces, maar heb het niet recent getest.

  4. op welke aliexpress moetje ,n bestelling doen en dan je dan met IDEAL kan betalen wat ik kom er maar niet uit
    Zou iemand mijn daar bij kunnen helpen Bedankt al vast Gr van Coby.

  5. Ik wil in loggen en ik doe dan eindelijk is het goed en dan wil ik gaan betalen en dan is er ineens niet meer goed
    Ik heb het heel wat keren gedaan en toch woord het afgewezen
    Ik zou ook graag met IDEAL willen betalen maar dat krijg ik ook niet voor elkaar

  6. ik wil een bestelling plaatsen maar mijn log codes kloppen niet volgens aliexpress
    maar het zijn de zelfde code’s welke ik eerder gebruikte voor een bestelling dus dit begrijp ik niet en als ik dan nieuwe log codes aan vraag dan krijg ik deze niet in mijn email ongeacht de tijd ik heb 5 dagen gewacht en kan nog steeds niet mijn bestelling plaatsen en betalen

  7. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik probeer iets te bestellen bij AliEpress maar het lukt niet om het product in de winkelwagen te krijgen.
    Hoe kan dit?

    Check even of je echt alle opties hebt geselecteerd die bij het product horen. Denk aan kleuren, maten/afmetingen, etc.

  8. Ik probeer iets te bestellen bij AliEpress maar het lukt niet om het product in de winkelwagen te krijgen.
    Hoe kan dit?

  9. Hoe werken de termijnen bij AliExpress?

    Heb een bericht naar de verkoper gestuurd na ontvangst dat het niet compleet is.
    Nog niet op ontvangen knop gedrukt hierom.
    Heb daar nog 7 dagen op de teller.

    Ik wil niet gelijk een dispuut openen, maar eerst op reactie van de verkoper wachten.

    Wat gebeurt er als de termijn van 7 dagen om is? Kan ik daarna niets meer doen via AliExpress?
    Of start er dan een nieuwe termijn, waarin je nog een dispuut kan openen, mocht het niet geregeld worden door de verkoper?

  10. Ook ik heb een bestelling geplaatst bij AliExpress maar nooit ontvangen. Dit was in augustus 2016. Kreeg daarna nog een berichtje of ik het product heb ontvangen en zoniet dan kon ik dit aangeven voordat de transactie verloopt. Transactienummer het bedrag en mijn rekeningnummer doorgegeven, maar nooit meer iets vernomen. Als ik nu terugkijk naar mijn transactie blijkt deze te zijn afgesloten. Geld is nooit teruggeboekt. Ging gelukkig maar om ongeveer 15 euro. Het vertrouwen is nu wel weg in deze verkoper! Jammer!

  11. Paul Budding (redactie) · Edit

    Het is reëel dat het tot 15 werkdagen kan duren Remi, het gaat om een betaling uit het buitenland. Die kunnen helaas veel tijd in beslag nemen.

  12. Ik heb kort voor nieuwjaar aantal artikelen via Ideal bij A.E. besteld, maar direct daarna geannuleerd vanwege spijt en verkeerd gebruik van mijn SNS bank waarbij sommige betaling dubbel bleek te zijn afgeschreven. Dus snel geannuleerd en zoals gebruikelijk keurig daarna een melding in de van A.E.site dat Refund processing was gestart. (Dus nog geen Shipping gestart) Nu na een ruim week is echter nog niets bijgeschreven.
    Ik meen uit wat ik hierover vind bij A.E. (Zie hieronder) te interpreteren dat ik de refund procedure ca 15 dagen of langer kan duren. Klopt dit? Ik weet niet waar ik aan toe ben!!
    Gaarne reply mvg RAZ

    10. When will I receive refund?

    The refund caused by order cancellation, refund agreement or mediation will be process instantly from AliExpress account. However, since the banks need some time make clearance, you may need to wait for 3-15 business days to receive the refund.

    Why the refund is not received?

    If you haven’t received a credit for your return yet, here’s what to do:

    Credit Card Refund and Debit Card: you are advised to check if the refund is made to your USD account. Also, please check if it has been transferred into your local currency.

    In addition, please note that some banks may need time for fund settlement. This procedure will also depend on your bank’s correspondent relationships.

    Bank Account Refund: to check if your refund account is correct. If the account is incorrect,

    There may be some processing time before the refund is posted to your account.

  13. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb 21-11-2016 een orde geplaats, maar het track en trace nummer doet het niet. volgens hun is het nu al 2 weken in de lucht.
    Wie weet wat ik kan doen om het verder te volgen?

    Oei, dat is minder! Nu werkt track&trace wel vaker niet vanuit China, ga er van uit dat het tot ongeveer 4 weken kan duren voordat je je bestelling ontvangt. Met name als de douane je pakketje onderschept kan het lang duren.

  14. Ali verslaafde · Edit

    Ik heb 21-11-2016 een orde geplaats, maar het track en trace nummer doet het niet. volgens hun is het nu al 2 weken in de lucht.
    Wie weet wat ik kan doen om het verder te volgen?

  15. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb voor het eerst iets besteld via Aliexpres, maar krijg nu via mijn mail reactie dat mijn order is geplaatst, maar deze reactie is wel 8x. Dus 8 mailtjes van geplaatste order….. Dat wil toch niet zeggen dat is 8x mijn bestelling krijg ipv 1x…..??

    Had je wellicht 8 verschillende producten besteld (bij verschillende verkopers) in één bestelling? Dan kan het namelijk zijn dat je meerdere bevestigingen ontvangt. Zo niet, dan is het denk ik een systeemfoutje…

  16. Ik heb voor het eerst iets besteld via Aliexpres, maar krijg nu via mijn mail reactie dat mijn order is geplaatst, maar deze reactie is wel 8x. Dus 8 mailtjes van geplaatste order….. Dat wil toch niet zeggen dat is 8x mijn bestelling krijg ipv 1x…..??

  17. ik heb vorigjaar in mei schoenen besteld maar ik heb ze nog niet als ik dan bel naar die nummer dat op de site zelf staat zegt die da die nummer niet bestaad ik heb uiteindelijk wel 15euro er voor betaalt iemand die mijn kan helpen?

  18. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb bijna 5 weken geleden een bestelling gedaan en sinds een paar dagen staat er bestelling voltooid terwijl ik niks heb ontvangen!

    Krijg ik mijn bestelling nog? Of is er wat aan de hand?

    Je bestelling komt waarschijnlijk uit China, dat kan een paar weken duren voordat je die ontvangt. Hij komt vast snel!

  19. Hoi,

    Ik heb bijna 5 weken geleden een bestelling gedaan en sinds een paar dagen staat er bestelling voltooid terwijl ik niks heb ontvangen!

    Krijg ik mijn bestelling nog? Of is er wat aan de hand?

  20. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb een dikke maand geleden een hoes besteld voor mijn tablet. Helaas past deze er niet om heen. Direct een geschil geopend met de verkoper. Zelfs foto’s er bij gedaan. Nu wou ik kijken hoe het er mee staat is mijn geschil weg en kan geen nieuwe openen. Geeft aan dat ik dit binnen 15 dagen moest doen. Hoe nu verder kan nergens vinden hoe ik in contact kom met aliexpres

    Vervelend Berta! Je kunt je geopende disputes altijd openen door in je account te gaan naar My Orders >> Dispute in Progress of Dispute Finished. Als het dispute gesloten is en je bent er niet tevreden over, dan kun je dit escaleren naar het Case Management Team (maar dat moet je inderdaad wel binnen een bepaalde tijd doen).

  21. Ik heb een dikke maand geleden een hoes besteld voor mijn tablet. Helaas past deze er niet om heen. Direct een geschil geopend met de verkoper. Zelfs foto’s er bij gedaan. Nu wou ik kijken hoe het er mee staat is mijn geschil weg en kan geen nieuwe openen. Geeft aan dat ik dit binnen 15 dagen moest doen. Hoe nu verder kan nergens vinden hoe ik in contact kom met aliexpres

  22. Hallo ik heb een vraag? 14 juni heb een schoenen gekocht maar ik heb nog niet benen gekregen hoe kan dat.mijn adres is .noorderend 2 .postcode 9207AL Drachten. Met vriendelijke groeten Farid kohestani

  23. Paul Budding (redactie) · Edit

    Hoe moet ik mijn held terug vragen heb minstens 2 weken geleden schoenen besteld maar ze zijn nooit aan gekomen

    Je kunt een ‘dispute’ openen, maar ik denk dat je beter nog even kunt wachten. Reken op tot ongeveer 6 weken levertijd voor bestellingen bij AliEpxress. Als je pech hebt komt je bestelling namelijk bij de douane in Nederland terecht en is er extra verwerkingstijd.

  24. Hoe moet ik mijn held terug vragen heb minstens 2 weken geleden schoenen besteld maar ze zijn nooit aan gekomen

  25. Bij mijn bestelling staat dat ‘Awaiting Payment’, terwijl ik met ideale betaald heb en het bedrag al wel van mijn rekening is afgeschreven. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat deze status veranderd ofebruari gaat er nu ergens iets mis bij mij?

  26. Wie kan mij vertellen hoe ik de lijst met gekochte spullen kan verwijderen hij word nogal groot

  27. Zojuist geprobeerd om een complete bestelling (bestelling bij meerdere winkels) te plaatsen. Krijg enkel de mogelijkheid om via creditcard te betalen (staan ook geen andere betaalopties, enkel ‘Card’). Geprobeerd of ik bij een individuele winkel wel met IDeal kon betalen: weer geen optie voor IDeal. Leuk dat er overal staat dat je met IDeal kan betalen, maar hoe zorg je ervoor dat je die optie krijgt?

  28. Ik heb schoenen besteld en betaald met ideal maar ik heb op 12 07 2016 een email gekregen dat het gecancelled is omdat er niet op tijd betaald is maar ik heb een bevestiging gekregen dat het goed gekeurd is en ook een e mail dat het verstuurd is krijg ik het nou wel of niet?

  29. Paul Budding (redactie) · Edit

    @Ronald: wacht nog even 1-2 weken, wellicht wordt je bestelling vastgehouden door de douane in Nederland.

    @Shamane: je bestelling zal niet in een paar dagen geleverd worden, reken op 2 – 6 weken ongeveer.

  30. Ik heb al een paar keer iets besteld bij Aliexpress en dat ging goed. Echter, op dit moment heb ik 3 bestellingen die niet aankomen. Eentje schijnt weer geretourneerd te zijn naar de verzender. Eentje is volgens de tracking informatie al een 3 weken in Nederland, de ander al een paar weken nog steeds in China of in Nederland maar niet ingecheckt. Een verkoper zegt dat ik contact moet opnemen met de ‘local post office’, maar dat heeft weinig zin lijkt me…
    Met wie kan ik wel contact opnemen?

  31. Ik heb paar dagen terug 2dingen besteld tegelykertijd nu staat er bij eentje voltooid maar heb het nog niet ontvangen en die andere is nog niet behandeld kan het zo zijn sat het apart komt ook hb ik keer een lipstick besteld nooit gekregen!!

  32. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb een feyenoord tenue besteld bij Aliexpress. Deze is netjes geleverd, maar in plaats van fel blauw is het tenue groen. Ik vind het geen mooie kleur. Ik heb een dispuut geopend, maar verkoper zegt steeds dat de kleur overeenkomt met de getoonde foto op de site. Wat naar mijn mening absoluut niet zo is. Ik heb een foto als bewijs meegeleverd, maar hij blijft bij zijn standpunt. Wat kan ik nu verder vragen: geld terug vragen, een reductie vragen. Wat is redelijk? Ik heb er €14,00 voor betaald, maar ben er niet tevreden mee.

    Je kunt het beste de stappen volgen die onder punt 11 beschreven staan op http://activities.aliexpress.com/adcms/help-aliexpress-com/file_claim.php. Je kunt dan aangeven dat je het niet eens bent met het afgehandelde dispuut dat je met de verkoper gestart was. Succes!

  33. Rianne van der Wal · Edit

    Ik heb een feyenoord tenue besteld bij Aliexpress. Deze is netjes geleverd, maar in plaats van fel blauw is het tenue groen. Ik vind het geen mooie kleur. Ik heb een dispuut geopend, maar verkoper zegt steeds dat de kleur overeenkomt met de getoonde foto op de site. Wat naar mijn mening absoluut niet zo is. Ik heb een foto als bewijs meegeleverd, maar hij blijft bij zijn standpunt. Wat kan ik nu verder vragen: geld terug vragen, een reductie vragen. Wat is redelijk? Ik heb er €14,00 voor betaald, maar ben er niet tevreden mee.

  34. IK heb gisteren wat besteld via Aliexpress. En kreeg een mail van de bevestiging van de betaling.
    Krijg ik vandaag een mail van dat de bestellingen zijn geannuleerd omdat de betaling te laat was hoe kan dit?
    Krijg ik mijn geld terug of word het nog opgestuurd?

  35. Ik heb net besteld maar gelijk daarna ge annuleerd. Nu staat er dat de bestelling voltooid is. Wanneer krijg ik dan mijn geld terug?

  36. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb iets besteld bij Aliexpress maar de verkoper is weg krijg ik mijn pakketje dan nog wel?? En als T niet is hoe krijg ik mijn geld terug dan???

    Wat is de status in je besteloverzicht? Mocht na een paar dagen de bestelling nog niet verstuurd zijn dan raad ik je aan om met de klantenservice van AliExpress contact op te nemen.

  37. Ik heb iets besteld bij Aliexpress maar de verkoper is weg krijg ik mijn pakketje dan nog wel?? En als T niet is hoe krijg ik mijn geld terug dan???

  38. Paul Budding (redactie) · Edit

    Kan ik misschien mijn product cancelen krijg je dan ook je geld terug ik heb er een slecht gevoel over de verkoper praat niet en doet vaag heeft het product ook niet opgestuurd.

    Je kunt het beste in je orderoverzicht kijken of je je bestelling nog kunt annuleren. Log daarvoor in op je account en kijk of je de button ‘Cancel Order’ ziet staan. Kijk voor de details even bij FAQ van AliExpress over het annuleren van bestellingen of lees ons artikel over het terugsturen van een product bij AliExpress.

  39. Paul Budding (redactie) · Edit

    Wat is het adres van Aliexpress? wil wat terugsturen, maar kan het niet vinden

    Je zult met de verkoper contact moeten opnemen, als je namelijk een product retour kunt sturen dan moet je dat naar de verkoper doen. AliExpress is alleen een marktplaats, zij verkopen/verzenden zelf geen producten.

  40. Ik heb iets voor 25 euro gekocht en staat al 3 dagen om besteld te worden verkoper gaf 2 keer antwoord nu helemaal niet meer ik heb 8 dagen over Nog kan ik dan bestelling annuleren en mijn geld terug krijgen ik heb 10 items besteld 8 worden opgestuurd en 2 wil ik graag cancelen. Bedankt ik wil alleen weten of ik mijn geld terug kan krijgen en bestelling kan anuleren.

  41. Kan ik misschien mijn product cancelen krijg je dan ook je geld terug ik heb er een slecht gevoel over de verkoper praat niet en doet vaag heeft het product ook niet opgestuurd.

  42. Paul Budding (redactie) · Edit

    Hoe kun je een product retourneren? Kan er niks over terug vinden… klantenservice is ook in het engels, terwijl de rest vd ap Nederlands is omdat ik die zo heb ingesteld. Kan iemand een antwoord geven?

    Heb je al gekeken naar de ‘return policy’ bij het product dat je gekocht hebt en wilt terugsturen? Het is namelijk aan de verkoper of hij retouren accepteert. Als dat het geval is dan kun je het beste even contact opnemen met de verkoper door naar ‘My Orders’ te gaan en bij jouw bestelling te klikken op ‘Contact now’.

  43. Hoe kun je een product retourneren? Kan er niks over terug vinden… klantenservice is ook in het engels, terwijl de rest vd ap Nederlands is omdat ik die zo heb ingesteld. Kan iemand een antwoord geven?

  44. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb mijn pakket teruggestuurd naar de verkoper omdat ik hier in nederland veel moest bijbetalen maar de verkoper antwoord niet wat oet ik doen ik wil mijn geld terug

    Het bijbetalen was waarschijnlijk btw en/of invoerrechten? Niet alle verkopers op AliExpress accepteren retouren, heb je dit gecheckt bij de producten die je hebt gekocht?

  45. Ik heb mijn pakket teruggestuurd naar de verkoper omdat ik hier in nederland veel moest bijbetalen maar de verkoper antwoord niet wat oet ik doen ik wil mijn geld terug

  46. Paul Budding (redactie) · Edit

    Ik heb vier bestellingen gedaan in maart maar heb er pas 3 ontvangen. Hoe kan dat?

    Wellicht dat 1 pakketje nog bij de douane in Nederland ligt? Heb je al geïnformeerd bij de verkoper wat de status is?

  47. sieradenhuis almaar · Edit

    ik zou graag willen bellen met alliexpres over vragen die ik heb over bestellingen die niet in my order zijn verschenen of die niet compleet geleverd zijn. en een duidelijk overzicht willen krijgen wat ik nou besteld heb. maar kan geen telefoon nummer vinden

Plaats reactie

3 − drie =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.