Deze keer is de C&A webshop aan de beurt om beoordeeld te worden. Hoe goed scoort deze webshop op het gebied van betaalopties, bezorgopties, etc? Wij zochten het uit en gaven de scores. In dit artikel lees je alles over online bestellen in de C&A webshop.
Het assortiment van de C&A webshop
Het assortiment is groot, al is het niet helemaal duidelijk of exact hetzelfde assortiment online beschikbaar is als in de winkels. In verschillende categorieën is mode voor vrouwen, mannen, jongens en meisjes te koop.
Bezorging: opties, levertijden en bezorgkosten
De bezorging is een belangrijke factor in onze reviews. C&A heeft veel opties waar je uit kunt kiezen: leveren via PostNL, levering via Kiala en levering via een C&A-winkel. Je bepaalt zelf van welke optie je gebruik wilt maken, dus dat is handig. De levertijd is 2 – 5 werkdagen en dat is wat aan de lange kant als je bedenkt dat veel webshops tegenwoordig binnen 24 uur leveren. Verder kent C&A een minimum bestelwaarde van 19 euro en ongeacht hoeveel je bestelt betaal je 3,95 euro aan verzendkosten.
Betalen: keuze uit heel veel opties
Je bestelling afrekenen kan op veel manieren. Je kunt kiezen uit iDEAL, creditcards, PayPal en achteraf betalen. Met ‘achteraf betalen’ ontvang je een factuur bij je bestelling en moet je binnen 14 dagen dit factuurbedrag overmaken naar het rekeningnummer dat op de factuur staat.
Retourneren van artikelen
Zeker bij kleding kan het nog wel eens voorkomen dat je een artikel wilt terugsturen. In de C&A webshop kan dit eenvoudig door het pakketje terug te sturen via PostNL, Kiala of een C&A-winkel. In de C&A-winkel geef je het pakketje af en zij zorgen dan voor de verzending, het is dus niet zo dat je de producten daar inlevert en direct je geld terugkrijgt. Het retourneren – ongeachte welke vervoerder je kiest – is gratis en kan tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
Beoordeling C&A webshop:
Assortiment: ++
Bezorgopties: ++
Levertijd: +
Bezorgkosten: –
Betaalopties: ++
Retourneren: ++
Totale oordeel: +
Bedankt voor je input Pieter. Als voormalig webshop eigenaar, weet ik dat bestellingen soms zoek kunnen raken bij Postnl. Maar ook kan er wat mis gaan bij de webshop natuurlijk. De status aanpassing van de webshop hoeft niet gekoppeld te zijn aan de daadwerkelijke verzending. Soms moet iemand gewoon de status handmatig aanpassen. Dus het pakket kan al verzonden zijn, maar de status is staat nog op in behandeling bijvoorbeeld. Een webshop maakt zelf de etiketten aan, daarmee is het pakket dan bij Postnl direct voorgemeld. Wat voor mij altijd de belangrijkste graadmeter is, is de status bij Postnl, als daar staat “Uw pakket is ontvangen door PostNL”, dan weet je dat het echt bij Postnl is en in het verzendproces bij Postnl zit.
Ongelooflijk lange levertijden. Ik begrijp wel dat het misschien wat moeilijker is met alle covid maatregelen maar dan nog. Bestelling gedaan op 23/12/20 en nu 11/01/21 nog niet geleverd. Wel verschillende mails gekregen dat het vertraagd was. Kleding was voorzien voor oudejaarsavond, dus ja dat werd het dus niet.
Ook heeft de bestelling bijna 7 dagen over gedaan voor het van de status besteld naar verzonden is gegaan.
En het ergste is dat al mijn andere bestelling die later gedaan zijn wel mooi binnen een paar dagen geleverd zijn door post nl, wat mij dan een een beetje soet twijfelen aan heel hun uitleg dat het probleem bij post nl ligt. Toch vreemd dat andere bedrijven wek op een normale manier kunnen leveren en c&a niet.
Dag Jos, Bedankt voor je reactie. Op de website van C&A moet het echt kunnen om achteraf te betalen. Maar er kunnen redenen zijn dat je niet geaccepteerd wordt, je zou dan wel een e-mail moeten ontvangen.
Maar als je helemaal niet door het proces komt en het grijs blijft, is er mogelijk iets nog niet juist met de gegevens. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld geen privé adres opgeeft maar een zakelijk adres of voor een bedrag wilt kopen boven de € 250,- of dat een invulveld niet juist is ingevuld, er kunnen meerdere redenen zijn. Omdat het grijs blijft, denk ik dat er bij je basisgegevens al iets niet goed is, waardoor je niet verder in het betaalproces komt voor achteraf betalen.
Lees de tekst die op de website van C&A staat hieronder even, als je wel aan de voorwaarden voldoet, dan kun je het beste direct met C&A contact opnemen. En vragen waarom het vlakje grijs blijft en je geen achteraf betalen kunt aanklikken.
Hieronder de tekst die op de website van C&A staat over het achteraf betalen, zoals je ziet moet het kunnen.
Ik wens je veel succes met achteraf betalen, ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes, Rob
Onderstaande tekst staat op de website van C&A bij betaalwijzen.
Betalen via factuur
Kopen via factuur – de prettigste manier van aankopen doen. U betaalt pas nadat u de artikelen heeft ontvangen.
Houdt u er s.v.p. rekening mee, dat bij deze wijze van betalen het factuuradres altijd gelijk moet zijn aan uw privé-adres. Het betalen op rekening kunnen wij u alleen aanbieden tot een kredietlimiet van maximaal € 250.
Op basis van de interne kredietrichtlijnen van de C&A online-shop behouden wij ons het recht voor om bestellingen op rekening niet uit te voeren. In dat geval ontvangt u van ons een e-mail.
Wij verzoeken u, het factuurbedrag binnen 30 dagen na ontvangst van de artikelen te voldoen.
Achteraf betalen werkt nog steeds niet. Kan Paul zeggen wat hij wil.
Ik zie het ook staan, is alleen grijs, dus niet selecteerbaar.
Levertijden zijn echt niet meer van deze tijd. dinsdag 12.00 besteld en tot op heden geen enkel bericht dat heg onderweg is. alleen een bevestiging van de bestelling. Het is nu zaterdag en het gaat er dus vast niet voor dinsdag zijn.. beetje jammer voor een onderneming met 6.8 miljard omzet. Doe er wat aan C&A anders ga je een dropout worden.
Achteraf betalen is wel degelijk mogelijk voor trouwe klanten, ik bestel al jaren op deze manier. Retourformulieren zijn handig en duidelijk, kwaliteit van kleding is goed, maar de keuze qua producten op de website is vrij beperkt en het is snel uitverkocht.
Het grootste nadeel van bestellen bij C&A is dat je er vaak lang op moet wachten, meestal zelfs langer dan een week tot twee weken bij iedere bestelling weer opnieuw. Erg jammer!
Achteraf betalen zoals bij Wehkamp niet mogelijk, terwijl ze dit wel aanprijzen. Slechte zaak. Ik bestel daarom de c en a kleding via Wehkamp.
Bedankt voor je reactie WR! Het bericht dat je las is uit 2016, maar ik heb het nog even gecheckt voor je hoe het nu zit met de mogelijkheid om op rekening te betalen bij C&A. Ik krijg zelf de optie wel gewoon te zien, zo te zien klopt het artikel dus nog steeds:
Wat de vorige persoon al aangeeft, achteraf betalen bij C&A is helemaal niet mogelijk. Hoe je ook inlogt, de optie ‘achteraf betalen’ is altijd onbruikbaar. Ik heb diverse vrienden en familie gevraagd of ze eens een bestelling wilden plaatsen met achteraf betalen, maar bij iedereen was de ervaring hetzelfde; geen mogelijkheid om achteraf te betalen. Top dat jullie een stukje schrijven hierover, maar check dan wel de feiten.
Acteraf betaling bij C&A is NIET mogelijk! Ze vermelden van wel maar bij de laatste stap is die keuze niet beschikbaar. Foei