Etos webshop review: online kopen bij Etos

Etos webshop review: online kopen bij Etos

De Etos webshop is nog maar net open, en meteen beoordelen we ‘m in de rubriek Shopreviews. Is online kopen bij Etos een aanrader, of kun je beter in een andere webshop terecht? We zochten het uit!

Webwinkel recent online

De webshop van Etos is nog maar kort online, in februari 2019 werd deze geopend. Dat is redelijk laat als je bedenkt dat grote concurrent Kruidvat al enkele jaren een eigen webshop heeft. Bovendien is Etos onderdeel van Ahold Delhaize, nota bene het bedrijf waar ook bol.com bij behoort. Je zou verwachten dat met zulke kennis van e-commerce er al wel eerder een webshop zou zijn voor Etos… Afijn, beter laat dan nooit!

Het assortiment van de Etos webshop

Wat meteen opvalt in de webshop van Etos is dat het assortiment uitsluitend bestaat uit drogisterij-artikelen, net als in de winkels. De productbeschrijvingen zijn vooral heel ‘clean’, er wordt niet veel informatie gegeven. Online is helaas niet het complete assortiment van Etos verkrijgbaar. Bij de winkel bij jou in de buurt kunnen meer en andere producten te koop zijn.

Ook vinden we de gebruiksvriendelijkheid van de webshop niet goed; het kost veel moeite om een artikel te vinden. Dit komt voor een groot deel omdat er geen goede categorieën en filters beschikbaar zijn. Stel bijvoorbeeld dat je een eau de toilette wil kopen. Je kunt dan alleen filteren op merk, prijs en geslacht. Met maar liefst 175 producten in deze categorie zou het veel makkelijker zijn als je ook kunt filteren op de verpakkingsgrootte, geschenkverpakkingen en type geur.

Bezorging: opties, levertijden en bezorgkosten

Bestellingen bij Etos kun je afhalen in de winkel of laten thuisbezorgen. Afleveren in de winkel is gratis, maar je moet wel voor minimaal 20 euro bestellen. Voor thuisbezorging geldt geen minimaal bestelbedrag, maar voor bestellingen onder de 30 euro betaal je dan wel 3,99 euro bezorgkosten. Bezorgen is overigens alleen mogelijk in Nederland, niet in België.

Als je op werkdagen vóór 22.00 uur een bestelling plaatst dan wordt deze de volgende dag thuisbezorgd (of afgeleverd in de winkel). De informatie over levertijden staat gek genoeg niet op de website. Je kunt helaas bij het bestellen niet zelf een bezorgmoment kiezen.

Betalen: in strijd met de wet

Waar het echt mis gaat bij Etos is dat ze onvoldoende betaalopties geven, dit is zelfs in strijd met de wet. Je kunt uitsluitend betalen met iDEAL. Wettelijk is bepaald dat webwinkels je NIET mogen verplichten om je bestelling vooruit te betalen. Ze moeten minimaal één betaaloptie bieden waarmee je achteraf betaalt (op rekening, of bijvoorbeeld onder rembours – de webshop mag hier wel extra kosten voor rekenen). Omdat je bij Etos alleen met iDEAL (vooruit) kunt betalen handelen ze in strijd met het consumentenrecht.

Retourneren van artikelen

Er gelden nog meer regels voor webshops, onder andere dat je binnen 14 dagen je bestelling moet kunnen terugsturen. Etos is hier nog iets soepeler in, je mag tot 30 dagen na aankoop artikelen retourneren via het gratis antwoordnummer. Na ontvangst betalen ze binnen 14 dagen je aankoopbedrag terug. Een bestelling uit de webshop kun je niet retourneren in een winkel.

Beoordeling Etos webshop

Assortiment: –
Bezorgopties: +/-
Levertijd: +
Bezorgkosten: +/-
Betaalopties: —
Retourneren: +
Totale oordeel: –

Webshops met soortgelijk assortiment

Amazon.nl (zie categorie Gezondheid en Beauty)

bol.com (zie categorie Mooi en Gezond)

ICI PARIS XL (verzorging, make-up)

Delen:

3 Reacties to "Etos webshop review: online kopen bij Etos"

  1. Rob Hendriksen · Edit

    Dag Marina, om te beginnen, wij verkopen geen producten, wij schrijven alleen over webshops. Dit is geen blog van Etos. Maar het is wel goed om te lezen.
    Zelf vind ik het ook altijd super vervelend als er een aanbieding is (lokkertje) en de aanbiedingsproducten er dan niet blijken te zijn als je op tijd in de winkel bent. Ik ben het helemaal met je eens wat je aangeeft “Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om te weten dat als er zo’n actie komt dat
    de vraag groter is en dat je dus moet zorgen dat de voorraad aangepast is.”.

    Maar ik geloof over het algemeen wel in het goede van de mens en dat de Etos liever genoeg voorraad had gehad, want dan hadden ze dus ook meer kunnen verkopen en dat is waar het om draait bij een winkel, daarbij heb je niets aan teleurgestelde klanten. Vermoedelijk hebben ze een totaal verkeerde inschatting gemaakt of de leverancier van het product is in gebreken gebleven met het leveren van de juiste hoeveelheden. Er kan van alles zijn. Geen genoeg producten van een actie is natuurlijk anti-reclame, het lijkt mij daarom sterk dat bedrijven dit expres doen, dat zou wel heel dom zijn. Je geeft aan dat het nu al de 2e keer is, dus schijnbaar heeft Etos het op dit moment om wat voor reden dan ook, even niet onder controle. In ieder geval bedankt Marina dat je dit met ons wilde delen. Groetjes, Rob

  2. Goede morgen.
    Pas was de crème van Roc in de aanbieding ( Hydra+) en wilde ik meteen bestellen.
    Vreemd was dat het niet voorradig was zowel in de winkel als op jullie site.
    Op jullie site stond wel de vermelding dat de meeste producten na 2 dagen weer leverbaar waren.
    Nu was dit niet het geval, dus heb ik van de actie 1+1 gratis weer geen gebruik kunnen maken.
    Dit was een vorige keer dat ik wilde bestellen ook al het geval, en er kwam bij steeds meer crèmes
    de vermelding dat deze niet meer te leveren waren.
    In de winkel is mij verteld dat ze deze niet konden bestellen en niet wisten of deze crème nog kwam,
    of uit het assortiment was genomen, hun voorraad was ook maar beperkt.
    Groot was mijn verbazing dan ook dat een paar dagen nadat de actie afgelopen was al deze crèmes
    weer verkrijgbaar waren voor de normale prijs.
    Al vele jaren ben ik klant bij Etos maar ik voel mij nu toch echt wel belazerd.
    Een actie beginnen en dan z.g. niet op voorraad hebben, dat klopt gewoon niet.
    Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om te weten dat als er zo’n actie komt dat
    de vraag groter is en dat je dus moet zorgen dat de voorraad aangepast is.
    Dan krijg je als je hierop reageert van de klantenservice van Etos een antwoord
    waar je niets mee kunt en al helemaal geen oplossing, slechte zaak !!!!!!!!

  3. Een product stond voor 20 euro ipv 30 (10 euro korting) in de folder, een week lang is deze niet beschikbaar (staat binnen 2 dagen weer aangevuld) en ook in alle filialen is mij verteld dat ze dit product al maanden niet meer gezien hadden. Ik heb contact gehad met de etos en zij vertelden mij dat het nog binnen zou komen. Het kwam inderdaad binnen, precies de dag nadat deze korting afgelopen was was het product weer op voorraad! Gewoon de volle prijs laten betalen? Vreselijk! Vervolgens staat er ook op de site voor 22:00 besteld morgen in huis, ik heb om 13:30 besteld en hij komt 3 dagen later pas binnen..

Plaats reactie

een + 5 =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.