De webshop van H&M is vernieuwd en heeft daarmee een ware metamorfose ondergaan. Wie blindelings kon shoppen in de webshop zal nu toch echt even moeten wennen aan het nieuwe design.
De 4 belangrijkste veranderingen
In de Quick Guide over de nieuwe vormgeving geeft H&M aan dat het de volgende verbeteringen heeft doorgevoerd: simpelere navigatie voor items én campagnes, meer items qua details en kleuren, meer inspiratie onder meer door wekelijks nieuwe artikelen en een nieuwe login met een eigen gebruikersnaam.
Maar is het een verbetering?
De meest in het oog springende veranderingen zijn wellicht het gebruik van veel meer foto’s op de site en de directe link met de webshop. Zelf moet ik erg wennen aan de nieuwe shop en ben ik niet direct enthousiast. Maar wat vindt jij van de nieuwe webshop van H&M?
De nieuwe website is vreselijk. Vooral omdat voor vrijwel alle in de webshop getoonde items geldt dat ze helemaal niet verkrijgbaar zijn.
Van de 80 in de sale weergegeven items, kun je er misschien 10 aanschaffen (in de meest obscure maten ook nog), de rest is niet meer verkrijgbaar. Er staat wel dat deze items eventueel in de winkel nog wel verkrijgbaar zijn, maar ja, je zit niet voor niets bij de ONLINE shop te kijken. Bovendien kunnen de prijzen afwijken van de prijzen in de winkel (aka daar zijn ze duurder).
Verder is de site weinig overzichtelijk en de plaatjes te klein. Ook de selectiefunctie is waardeloos. Simpel selecteren op ‘op voorraad’, ‘verkrijgbaar’ of ‘prijs’ is er niet bij en laten dat door de verdere missers in de opzet van de site nu net die criteria zijn, waar ik behoefte aan heb.
Met het gevaar cliché te klinken maar ‘vroeger was alles beter’ en dat geldt zeker voor de site van de H&M!