IMpact Retail, het moederbedrijf achter de winkels en webshop van It’s Electronics, Modern.nl en Prijstopper.nl, heeft surseance van betaling aangevraagd en staat daarmee op de rand van een faillissement. Alle winkels en webshops zijn nu gesloten. De directie van IMpact Retail onderzoekt de mogelijkheden voor het maken van een doorstart. Het bedrijf neemt nog contact op met klanten een bestelling hebben lopen of die een product ter reparatie hebben aangeboden als de contactgegevens bekend zijn. In alle andere gevallen kunnen betrokkenen ook zelf contact opnemen via het online formulier.
Waarom hebben de klanten er niks van gehoord?
Ik vind het erg naar voor het personeel dat hun baan op de tocht staat en de toekomst onzeker is geworden. Maar hoe zit het met die honderden of misschien wel duizenden gedupeerde klanten die een betaalde bestelling of reparatie hebben lopen.
Deze komen bij een faillissement meestal op de laatste plaats te staan, eerst eisen de banken en dan de leveranciers het meeste of te wel alles op. Terwijl die er meestal wel een soort verzekering voor hebben, in ieder geval veel meer geld hebben dan een burger die van z’n zuurverdiende spaarcentjes met spoed nog een wasmachine moeten vervangen terwijl de bigshots lekker in zwitserland op de latten staan. Ik zou dat toch eens anders willen zien. Ik baal hier echt van dat er straks bijna 1000 man aan de uitkering moeten en ik mijn goederen nooit krijg, waar gaat dit naartoe in deze wereld.
Mensen sta op en spreek “het volk eerst en dan de multinationals en banken.
Met vriendelijke groet
Z. Jaring te Amsterdam
Namens de klantenservice van IMpact Retail, moederbedrijf van It’s Electronics, Modern.nl en Prijstopper, willen wij graag laten weten dat wij gewoon bereikbaar zijn voor al onze klanten. Kijk op http://www.impactretail.nl voor meer informatie.