Je kent het wel: winkels die een apart hoekje hebben waar alle beschadigde artikelen staan met een speciale korting. Op internet is het niet anders, want ook daar worden deze producten tegen extra lage prijzen aangeboden. Vaak gaat het alleen om een kleine kras of iets dergelijks, in technisch opzicht werkt het apparaat gewoon. Webshops en fabrikanten hebben ontdekt dat internet een prima verkooppunt is voor dergelijke apparaten.
BCC heeft schadehoek
Elektroketen BCC heeft een apart onderdeel in de webshop met alle schademodellen. Bij de artikelen staat aangegeven wat de exacte schade is, inclusief foto’s. Het voordeel bedraagt in de meeste gevallen enkele tientjes. Alle producten worden geleverd met 2 jaar garantie. Mocht het artikel je tegenvallen, dan kun je het net als alle andere producten in de webshop van BCC ruilen of retourneren.
Philips verkoopt herstelde producten
Fabrikant Philips pakt het net iets anders aan dan BCC. Defecte producten zijn door de fabriek hersteld en worden als ‘hersteld product’ verkocht in de webshop. De artikelen zijn allemaal getest en gecertificeerd, en hebben in alle gevallen 1 jaar garantie. Net als bij BCC, kunnen ook de herstelde producten van Philips binnen de zichttermijn geretourneerd worden.
Pingback: Retourplaza verkoopt retouren van webshops - Webshopblog
Pingback: De opkomst van online outletstores