Artikelen retourneren bij ASOS is sinds deze maand gewijzigd. Je krijgt langer de tijd om artikelen terug te sturen en klanten die misbruik maken van de retourservice worden daarop aangesproken.
Langere periode voor terugsturen
De belangrijkste verandering die ASOS doorvoert is dat je tot 45 dagen te tijd hebt om artikelen terug te sturen. Eerder was dit nog 28 dagen. Wel zit hier nog een kleine nuance in. Als je iets ná de eerste 28 dagen terugstuurt dan ontvang je niet een terugbetaling, maar een cadeaubon. Deze cadeaubon is twee jaar geldig en kun je bij toekomstige aankopen inwisselen.
Fair use policy voor retourneren
Een andere wijziging die ASOS doorvoert is dat het een fair use policy hanteert voor het terugsturen van artikelen. Sommige klanten blijken het allemaal niet zo nauw te nemen met retourneren. Ze sturen bijvoorbeeld kledingstukken terug die gedragen zijn, of bestellen héél veel kleding en sturen iedere keer alles weer terug (onderzoek: circa 9% van de Britten koopt online kleding om foto’s te maken voor social media en stuurt de kleding daarna weer terug)
ASOS benadrukt dat het overgrote deel van de klanten niets zal merken van de fair use policy die ze nu toepassen op retourneren. Slechts enkele van hun klanten maken het zo bont dat ASOS nu maatregelen moet nemen. Deze klanten lopen het risico dat ASOS hun account verwijdert en ze niet meer kunnen bestellen in de webshop.
Hoe kun je artikelen terugsturen bij ASOS?
Artikelen retourneren bij ASOS is heel makkelijk. Je hebt de keuze uit drie opties:
- Het retourpakket versturen via een PostNL-locatie
- Het retourpakket versturen via een UPS Access Point
- Retourpakket bij je thuis laten ophalen via Returnista
In alle gevallen is het retourneren gratis. Ga naar ASOS.com voor meer informatie over retourneren.
Dit is volgens mij onjuiste informatie.
Asos gaan via DHL retour en niet meer zie PostNL
https://www.asos.com/nl/betalingen-en-bezorgingen/retourneringen/