Sinterklaas zorgt voor 39% extra omzet in webshops

Sinterklaas zorgt voor 39% extra omzet in webshops

De komst van Sinterklaas heeft in 2010 voor liefst 39% extra omzet gezorgd bij Nederlandse webwinkels. In de periode van 1 november tot en met 5 december verwachten zij een omzet van € 102 miljoen per week te boeken. In de periode van 1 januari tot 1 november boekten dezelfde online retailers een gemiddelde weekomzet van € 73,5 miljoen. Sinterklaas zorgt dus voor een extra omzet van € 28,5 miljoen per week en € 138 miljoen in totaal over de periode van 1 november tot en met 5 december. Dit is een groei van 10% in extra omzet vergeleken met dezelfde Sinterklaas periode in 2009.

Dit blijkt uit een in opdracht van Thuiswinkel.org uitgevoerde online onderzoek door onderzoeksbureau Blauw Research onder de ruim 1.100 leden van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van webwinkels in Nederland. Bij het onderzoek zijn leveranciers van diensten, zoals aanbieders van verzekeringen, reizen en tickets en food buiten beschouwing gelaten.

Populairste online cadeaus
Dit jaar behoren de volgende producten tot de meest populaire online gekochte kado’s in de zak van Sint en Piet:

  • Diverse Toy Story producten
  • Lego
  • Playmobil
  • Digitale camera’s
  • iPods & MP3-spelers
  • BeyBlade
  • Wii, PS3 en Xbox spelcomputers
  • Game: Gran Turismo 5 (PS3)
  • Game: Call of Duty Black Ops (diverse platformen)
  • De nieuwe CD van Marco Borsato (Dromen Durven Delen)

Online Sinterklaas aankopen richten zich voornamelijk op het gebied van Consumentenelektronica (genoemd door 37% van de respondenten), Kleding (29%), Speelgoed (17%) en Persoonlijke verzorging (15%).

Delen:

Plaats reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.