Vanuit België bij AliExpress kopen

Vanuit België bij AliExpress kopen

In België is AliExpress steeds populairder geworden in de afgelopen jaren. Je vindt op deze online marktplaats duizenden producten die tegen hele lage prijzen verkocht worden vanuit China.

In dit artikel vertellen we alles over kopen bij AliExpress in België.

AliExpress populair in korte tijd

We hebben eens gekeken hoe vaak vanuit België gezocht wordt op het woord ‘AliExpress’ in Google. En wat blijkt: AliExpress is heel populair geworden in slechts een paar jaar tijd. Het bedrijf heeft er in de afgelopen jaren ook hard aan gewerkt om in Europa voet aan de grond te krijgen, en zo te zien is AliExpress daar in geslaagd. Overigens is deze trend ook in andere landen te zien, AliExpress is in Nederland ook populair.

Kopen bij AliExpress in België

Het bestellen op AliExpress is nét even anders dan in een gewone webshop. AliExpress is namelijk een marktplaats, het bedrijf verkoopt zelf geen producten. Verkopers zijn aangesloten op het platform en verkopen hun producten via AliExpress. AliExpress verzorgt de promotie en betalingen voor alle honderden verkopers en geeft jou als koper ook bescherming. Maar uiteindelijk vindt er dus een transactie plaats tussen jou en een verkoper. In veel gevallen kun je aanspraak maken op de kopersbescherming van AliExpress. Wordt een artikel niet geleverd of wijkt een product af van de productomschrijving, dan ontvang je het aankoopbedrag terug. Hiervoor dien je een ‘dispute’ te openen in je account waarbij je eerst met de verkoper contact opneemt en hij de gelegenheid krijgt om de klacht op te lossen.

Bestel je vanuit België bij AliExpress dan moet je rekenen op een relatief lange levertijd. Bijna alle bestellingen worden namelijk vanuit China geleverd en hebben een levertijd van circa 3 – 6 weken. De beschikbare betaalmethode voor klanten in België is creditcard.

Delen:

6 Reacties to "Vanuit België bij AliExpress kopen"

  1. Paul Budding (redactie) · Edit

    Voor my ook ni meer , ben ook me geld kwijt en had 43 tot meer bestellingen gedaan .
    Schande is het

    Dat is natuurlijk geen leuke ervaring! Heb je gecheckt of je bestellingen in aanmerking komen voor Kopersbescherming van AliExpress? Dit geldt voor de meeste bestellingen, en dan krijg je gewoon je geld terug als je de producten niet in de gestelde tijd ontvangt.

  2. Ghenne Marilyn · Edit

    Voor my ook ni meer , ben ook me geld kwijt en had 43 tot meer bestellingen gedaan .
    Schande is het

  3. Ghenne Marilyn · Edit

    Bij mij sluiten ze sommige dinges af zo gezegt aangekomen en niks ontvangen heb een hele hoop besteld en nog maar 1 ding aan gekregen er waren dinges besteld in juli en in augustus aangekomen , niks bij mij of de geburen zoals doorgegeven is . , nu wacht ik nog en hopen dat ik alles op tijd heb , er staan wel 43 bestellingen klaar waarvan al 1 is terug gestuurd, niet door de douane geraakt ??

  4. Door de aankoop van een nieuwe laptop is mijn wachtwoord en paswoord verwijderd !

    Ik,kan niets bestellen of betalen, misschien kunt U mij helpen a.u.b.

    MVG

  5. Ik was al lange tijd op zoek naar een soort rek dat je hier in België nergens vindt.
    Via een tip op facebook terecht gekomen bij AliExpress. Ik vond het op de site en dolgelukkig besteld. In mijn enthousiasme had ik echter niet gezien dat ik 6 euro verzending had betaald terwijl aangegeven was dat dit gratis was. Dus contact opgenomen met de verkoper met de vraag om deze verzendingskosten terug te krijgen. Vandaag wou ik opnieuw inloggen, kreeg ik plots de melding dat mijn account tijdelijk vergrendeld was omwille van veiligheidsredenen. Ik moest een code ingeven die via de gsm verstuurd werd. Oké zo gezegd zo gedaan. Tot hier toe heb ik al 4x (!!) een andere code moeten ingeven, die iedere keer goedgekeurd werd. Ik krijg vervolgens de melding: ‘verificatie gelukt, meld opnieuw aan’. Dus ik meld opnieuw aan -> wéér een vraag om verificatie!! En zo blijft het spelletje duren. Ik kan dus nu niets eens in mijn eigen account kijken naar het antwoord van de verkoper. Dan maar even de klantendienst contacteren: eerst een weg zoeken tussen de vele vragen om dan uiteindelijk bij de chatknop te komen. Ik klik op de chatknop, krijg een nieuw venster met aan de rechterkant de melding dat dit de OUDE klantendienst is en dat er nu een nieuwe klantendienst is. De bijhorende link leidt je echter opnieuw terug naar de oude klantendienst waar je weer de link vindt naar de nieuwe klantendienst, die dan terug naar de oude klantendienst leidt, enz. Met andere woorden: klantendienst onbereikbaar (bestaat ze überhaupt?), account niet bereikbaar, geld kwijt en als ik pech heb worden mijn goederen zelfs niet eens geleverd. Zelfs als ik de goederen ontvang: voor mij nooit geen AliExpress meer!

Plaats reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.