Zalando: nieuwe webshop voor schoenen en mode, met nieuwe kijk op service

Zalando: nieuwe webshop voor schoenen en mode, met nieuwe kijk op service

Bij schoenen hoort, juist: mode. Die gedachte moet Zalando ook gehad hebben, want deze volledig nieuwe webshop is eergisteren ‘live’ gegaan met een zeer uitgebreide collectie schoenen, mode en accessoires voor vrouwen en mannen. Meer dan 100 merken zijn verkrijgbaar bij Zalando, voor ieder wat wils.

Vernieuwende service
Zalando is duidelijk over service: alleen de allerhoogste standaard is voldoende. De van oorsprong Duitse webshop legt de lat dan ook direct hoog met de volgende aspecten van service:

  • Gratis verzending, ongeacht het bestelbedrag
  • Maar liefst 100 dagen recht om te ruilen of retourneren
  • Gratis retourneren van producten
  • Gratis telefoonnummer voor klantenservice, 5 dagen per week

Verzending van bestellingen
Bestellingen die Zalando voor 15.00 uur verstuurt worden dezelfde dag nog verzonden. Binnen 2 tot 4 werkdagen bezorgt PostNL je bestelling thuis.

GA DIRECT NAAR DE ZALANDO WEBSHOP

 

52 Reacties to "Zalando: nieuwe webshop voor schoenen en mode, met nieuwe kijk op service"

  1. Afgelopen weekend een bestelling gedaan bij Zalando, betaald met Ideal, oder bevestiging gekregen van Zalando en maanda een verzendbevestiging ontvangen van Zalando, dan zou je verwachten dat je bestelling ook daadwerkelijk verzonden is, in hun email staat immers: uw bestelling heeft ons magazijn verlaten..

    Maandagmiddag nog maar 2 paar schoenen besteld, het had best m’n vertrouwen gewekt, wederom 119,- betaald middels ideal en ja hoor, ook nu weer een verzend bevestiging..

    Gisteren (dinsdag had ik eigenlijk ’n eerste bestelling wel verwacht dus vanmorgen (woensdag maar eens gebeld met ’n 0800 nr van ze..

    De uiterst behulpzame medewerker deed z’n best, nee de tracking werkte niet want de bestelling ging eerst met dhl mee en werd dan door selectvracht overgenomen waardoor de tracking (het volgen van je bestelling) weinig zin had want als dat mogelijk was stonden ze eigenlijk al voor je deur, aldus de medewerker..
    de medewerken zag in z’n 3 systemen (ja 3) dat er iets mis was met de betaling, geheel aan Zalando te wijten hoor, verzekerde hij me snel.

    Na wat doorvragen bleek dat er wat problemen met de site waren, eigenlijk ging het bij alle IDEAL betalingen mis, er bleken honderden klachten en onverzonden bestellingen te liggen..
    Het bleek niet mogelijk om m’n bestelling te verwerken ook al zag hij dat de betalingen inderdaad gedaan waren en een andere medewerker was er niet, of was in gesprek, het duizelde me inmiddels een beetje..

    Hoe het in godsnaam kan dat je dan een webshop niet sluit tot de problemen verholpen zijn is me eeen raadsel.

    Morgen wordt ik terug gebeld.. Yeah right, ze nemen zeker een call center in de arm?

    Heeft u net als ik klachten m.b.t. tot Zalando, doe net als ik, besteed een uurtje van uw tijd om het her en der op het web te plempen, dan is het het vermoedelijk het snelst opgelost, das de kracht van het web tenslotte..

  2. Ik heb begin oktober schoenen besteld bij Zalando en betaald via Ideal. Van hun “bliksembestelling” heb ik niets gemerkt. Na 5 dagen werden ze bezorgd, dus niet binnen de beloofde 2-4 dagen. Na het weekend teruggebracht bij postkantoor. Na paar dagen kreeg ik mailtje dat ze de schoenen hadden ontvangen. Intussen is het 3 weken later en zit ik nog steeds op hun terugbetaling te wachten. Meerdere malen gebeld met klantenservice “wordt zo snel mogelijk teruggeboekt”, gemaild “foutje, maar wordt zo snel mogelijk hersteld”. Tot nu toe nog niets gebeurd. Heel frustrerend dat je niets anders kunt doen dan wachten….

  3. Ik heb afgelopen maandag kleren besteld..
    Het is nu vrijdag en heb ze nog niet binnen ..
    Terwijl ik inderdaag dinsdag al een orderbevestiging binnen kreeg.
    Gelukkig heb ik factuur binnen 14 dagen betalen gedaan dus na het verhaal van Roos ben ik daar heeeeeeeel blij mee…
    Als ik snel kleren nodig heb en geen tijd om te shoppen hou ik het toch maar lekker bij wehkamp ofzo!

  4. het is maar leuk maar die schoenen heb ik op tv gezien en toen

    proberden ik het op internet op google

  5. Hoi allemaal,

    Leuke winkel, Zalando! Ik wil er ook graag schoenen kopen, heb al wel mooie gezien! Maar na deze berichten over de verzending weet ik het even niet hoor. Bij welke webshops zou ik ook goed terecht kunnen voor schoenen, misschien een Nederlandse? Ik had dit overzicht van webshops gevonden: http://www.actiecode.nl/winkels maar dan weet ik het nog niet echt. Kan iemand mij advies geven?

    Groet Ria

  6. Neem ook eens een kijkje op Sjoez.nl Ook een erg leuke, nieuwe webshop met super schoenen! Zeker een aanrader!

  7. @ Roos: Ik heb precies hetzelfde probleem eind okt schoenen besteld en ook na het weekend retour gedaan je krijgt bevestiging op de mail ze het ontvangen hebben en dat het geld zou worden teruggestort, ik zag maar niks! gebeld en het zou worden geregeld paar dagen later sorry er is hier een foutje gemaakt (verkeerd naam, rekeningnr) raar, als je gewoon terugstort gaat er niks verkeerd lijkt me, maar met de goede gegevens zou het in orde komen..
    tot op de dag van vandaag nog steeds me geld niet terug!

  8. Lieve bezoekers,

    We begrijpen jullie frustraties maar er wordt hard gewerkt binnen Zalando om alle problemen op te lossen. Zalando neemt alle feedback natuurlijk mee in de beslissingen; onze klant is immers koning en Zalando probeert zijn uiterste best iedereen tevreden te stellen.

    Zouden jullie nog vragen of opmerkingen hebben, stuur deze dan door naar service@zalando.nl en we nemen zo spoedig mogelijk contact met jullie op om het samen te bespreken.

    Met vriendelijke groet,

    Het Service Zalando Team

  9. Ik wacht al sinds 16 november 2010 op mijn geld dat zou worden terugbetaald door Zalando!
    Elke keer wordt me beloofd dat eraan gewerkt wordt en dat het allemaal goed komt, maar kennelijk lukt het die lui niet.
    Ze zijn daar waarschijnlijk te dom om een bedrag over te maken naar een opgegeven bankrekening?
    Het was voor mij eens, maar NOOIT meer Zalando!

  10. Zalando is helaas geen succes. Ga liever naar een ander; er zijn meerdere schoenensites met een groot aanbod. Zalando kost je teveel tijd; bestelling duurt te lang, als die al arriveert!! Zoals in mijn geval. 3x iets besteld waarvan er 2 domweg door de vervoerder (Selekt Vracht) weer retour zijn gestuurd. Al met al kom je er dus pas na ruim twee weken en diverse mailtjes achter dat je schoenen weer terug bij Zalando zijn… en opnieuw versturen is er niet bij 😉 dat is nog ’s tijdverspilling en grote ergenis.
    Helpdesk reageert soms wel en soms gewoon ook niet. Ik bestel erg veel op het internet en dat gaat eigenlijk in 98% van de gevallen probleemloos.
    (Zalando niet meegerekend)

  11. Ik geef het advies aan iedereen om nooit meer van te voren te betalen!!!
    SelektVracht is erg onbetrouwbaar!
    Op de Online, waar je kunt zien hoe en wat je pakket…gegevens worden aangegeven hoe dat SelektVracht uitkomt. Ook al ben je thuis, SelektVracht geeft aan, geadresseerde niet aanwezig. Ze kunnen dus ook aan gaan geven dat ik mijn pakket heb ontvangen en misschien is dit niet zo. Ik moet nog afwachten, vandaag of en 11 januari zou Selektvracht nog langs kunnen gaan komen…tsjaa, eventueel een duur lesje.

  12. eerlijk,is eerlijk…
    Heb zonet mijn pakket ontvangen van SelektVracht.

    Blijf erbij, ondanks hele goede afloop…advies betaal niet van te voren.
    De online SelektVracht is niet betrouwbaar. Ik moest wel tekenen voor ontvangst. Een gratis lesje voor mij.
    Ben erg happy…nu

  13. Wat een dramatisch bedrijf. Ik heb hetzelfde als bovenstaande klachten:

    -te laat leveren (zelfs brand in een distr. centrum)
    -niet terugbetalen
    -opnieuw moeten bestellen omdat zij dit niet kunnen
    -geen antwoord op vragen

    En dan het meest bizarre mailtje die ik ooit heb gekregen van een helpdesk:

    Geachte heer Markusse,

    Allereerst mijn excuses voor het feit dat u drie maal hebt moeten mailen alvorens een antwoord te krijgen. Dat is de standaard die wij willen hanteren.

    Zij willen dus dat een klant eerst 3 keer mailt en dan pas komt er antwoord.

    Toch bizar?

  14. Nou dat is echt balen van die verzending zeg. Ik had Zalando via ShoppyDoo gevonden en dacht er te gaan bestellen. Ik heb ook hele goeie dingen over de schoenen online gehoord van sooco en scapino maar ook heeft het merk mexx.

  15. Ik heb precies hetzelfde als jullie. Schoenen bestelt, betaald en daarna een aanmaning gekregen dat er niet betaalt is.
    Dus gemaild, geen antwoord, gebeld met de “klantenservice” en die beweren dat er geen geld binnen is, en dat er dus niets verstuurd wordt.

    Conclusie: geld weg en geen schoenen. Wat een puinhoop. Ik adviseer iedereen, koop nooit iets bij dit waardeloze bedrijf!!!!
    Mijn man gaat aangifte doen van oplichting, en misschien is Tros Radar ook een goed idee.

  16. Ook ik heb bar slechte ervaringen met deze oplichtersclub.
    Vandaag doe ik ook aangifte van oplichting. Ik heb al vernomen dat bij het Openbaar Ministerie er een flinke stapel aangiften ligt. Men is al bezig deze club helemaal binnenste buiten te keren schijnt het.

    Toch adviseer ik iedereen meteen aangifte te doen. Dit soort praktijken moet gestopt worden. En dan zouden ze ook nog bij Thuiswinkel aangesloten zijn. Stelt kennelijk ook geen bal voor.

    Ik moedig iedereen aan op alle mogelijke forums deze club zwart te maken. Het zijn gewoon ordinaire Duitse oplichters.

  17. Beste bezoekers,

    Wat vervelend om te lezen dat jullie geen goede ervaringen hebben gehad met Zalando. Dit is niet fijn voor jullie en ook niet voor ons om te horen. Wij proberen er alles aan te doen om jullie zo goed mogelijk te helpen met de bestellingen.

    Hebben jullie nog vragen of opmerkingen, dan kunnen jullie die e-mailen naar service@zalando.nl. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met jullie op om tot een goede oplossing te komen.

    Met vriendelijke groet,

    Zalando Klantenservice

  18. zalando is de nieuwe postalgold.

    Iedereen kots al op de reclames, en het is duits dat kan al niet goed zijn.

    Google staat vol met klachten forums/sites/blogs/twitters, dat zegt al genoeg.

    Boycotten die zooi en het een eenzame dood laten sterven

  19. Ik heb een keer schoenen besteld omdat ik deze niet in de winkel kon vinden in mijn maat. Ik had betaald met creditcard dus had t pakketje binnen 4 dagen in huis. Ik bestel niet graag online schoenen omdat je nooit zeker weet of ze passen maar in dit geval was ik er wel blij mee dat t kon.
    Maar die reclame blijft echt vreselijk ja.

  20. Het lijkt mij duidelijk dat je gewoon niet via ideal moet betalen, maar mooi een acceptgiro erbij moet doen, ook al betaal je hier soms extra voor. Ik bestel redelijk vaak bij Zalando en heb nooit problemen gehad (met acceptgiro). Ik heb laatst op een andere site besteld met ideal, en mijn bestelling nooit ontvangen, inmiddels zijn ze failliet.

    dus conclusie: acceptgiro werkt, ideal niet.

  21. Ikzelf twijfelde even bij Zalando, online waren er negatieve maar ook positieve reacties te vinden. Ik had twee tassen besteld in de outlet. Ze zagen er prima uit en waren netjes verpakt.
    Uiteindelijk had ik er toch 1 teruggestuurd omdat ik die niet echt nodig had en dat verliep ook vlekkeloos (kreeg bericht dat t was ontvangen, etc). Bestellingen met acceptgiro vind ik daarom ideaal, dan hoef je niet te wachten tot je geld terug krijgt gestort maar betaal je alleen wat je houdt.
    Mijn ervaring met Zalando was dus erg positief, wel jammer om te lezen dat dat niet bij iedereen zo was.

  22. Heb net een maand me schoenen van €120 en nu al kapot terwijl ik ze maar ongeveer 15 dagen aan heb gehad alleen op kantoor!
    En vervolgens krijg ik niks terug omdat het geen fabrieksfout in zit.. ONZIN! zogenaamde Lacoste schoenen van ‘ECHT’ leer.

    Nooit meer bestellen! Zeer slechte service en verzending duurt ook een week:S

  23. Wat een vreselijk slechte service van Zalando en Selektvracht. zit nu al 10 dagen op mijn bestelling te wachten. alles al betaald maar geen levering. Selektvracht zou al 3 keer langs zijn geweest maar ik was op alle momenten thuis en ze zijn niet geweest. Er is ook geen briefje achter gelaten. en nu vanavond weer thuis geweest maar er is wederom niemand aan de deur geweest en nu staat de status op de site van Selektvracht als geleverd…. Dit wordt dus doffe ellende… geen bestellingen meer bij Zalando voor mij.

  24. nou, zalando is een grote teleustelling!! bestel een paar zwarte laarsjes, breekt na een 1/2 uur de hak finaal af!!!! over kwaliteit gesproken. Omdat deze laarsjes nog maar een half uur waren gedragen kreeg ik mijn geld terug, wat zeker niet het geval is bj de laarsjes die zijn gebroken die ik slechts 1,5 maanden heb!! Deze suede laarsjes zijn van links naar rechts op de plateuazool gebroken! een spleet van een mm is zichtbaar! hun reactie tot nu toe: 9, 50 euro compensatie!! en dat voor laarsjes van 100 euro .. dacht het niet! kortom: zalando verkoopt SLECHTE KWALITEIT schoenen!

  25. Heb niets gekocht bij Zalando, ik heb alleen (omdat ik opzoek was naar een brieventas)hun website bezocht. Sindsdien kan ik geen website meer
    openen of ik word bestookt met reclame van Zelando.

  26. Hallo,

    Ik heb tot nu toe ook 3 paar schoenen besteld en geen problemen gehad. Ik heb met IDEAL betaald en ongeveer binnen de tijd de spullen gekregen. Het enige probleem is dat wij onze voordeur aan de zijkant hebben, en de bezorgers dus steeds aan de voorkant staan, wat niet opgemerkt wordt. Dus wordt alles bij de buurman afgeleverd. Dat is wel vervelend maargoed.

    Mijn moeder heeft ook al een paar schoenen besteld, ook geen problemen mee gehad. Tot nu toe paste alles, dus we hebben nog geen ervaringen met retourneren.

  27. Voor de eerste keer iets besteld bij Zalando, maar nooit meer! Al op 27 april besteld en nooit iets ontvangen. Selektvracht zegt het pakket afgeleverd te hebben met handtekening op 4 mei. Toen lag er een niet-thuis briefje van hun in de bus….
    Verder klopte de Tracktrace ook helemaal niet. Ze zouden op zaterdag weer komen; heel de dag thuis geweest, geen Selektvracht. Status gaf wel aan: niet thuis!
    Zalando trekt er niet hard aan; zij hebben hun, uh mijn geld toch wel en de klant moet het zelf maar uitzoeken blijkbaar.
    Wat een sukkels; ik koop daar nooit meer!

  28. Ik heb een klacht over Zalando, en kom er niet uit met hun. Ik heb vorige maand een paar clogs besteld en keurig betaald en ontvangen. Na 2 keer te hebben gedragen zien ze er niet meer uit. Het bovenwerk ziet er nog keurig uit maar de onderkant is een verschrikking, ze zien eruit net of ik er de vierdaagse van Nijmegen mee heb gelopen. Gelijk heb ik een e-mail naar zalando gestuurd om te kijken of hier wat aan te doen was. Want dit was niet normaal zoals ze eruit zagen.

    Dit was hun eerste reactie:

    Geachte mevrouw Kuiper,

    Hartelijk dank voor uw e-mail aan Zalando.

    Het is vervelend om te horen dat uw product schade vertoond. Wij verzoeken u om
    foto’s van de schade te maken en deze aan ons toe te sturen. Na beoordeling van de
    door u gestuurde foto’s zullen wij met een passende oplossing komen.

    Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen dan kunt u
    contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

    Met vriendelijke groet,

    Jordy Bruno

    Zalando
    Postbus 20599
    1001 NN Amsterdam
    E-mail: service@zalando.nl
    Website: http://www.zalando.nl

    Keurig nette reactie, dus ik gelijk foto’s maken en terug sturen.

    Tweede en laatste reactie Zalando, want na deze e-mail nogmaals mijn reactie erop terug gestuurd maar tot op heden niets weer terug gehad.

    Hartelijk dank voor uw e-mail aan Zalando.

    Wij hebben uw foto’s bekeken en wij willen u tegemoet komen met een vergoeding van 6,00 euro.
    Wanneer u het hier mee eens bent horen wij dit graag van u zodat wij dit bedrag terug kunnen storten op uw rekening.

    Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen dan kunt u contact met ons opnemen.
    Wij helpen u graag verder.

    Met vriendelijke groet,

    Jordy Bruno

    Zalando
    Postbus 20599
    1001 NN Amsterdam
    E-mail: service@zalando.nl
    Website: http://www.zalando.nl

    Ik heb hem wel 2 keer gelezen, ik was zo verbaasd. 6 euro, wat moet ik daarmee. Ik snap het hele bedrag niet, de aankoopsom was 59 euro dat ten eerste. En ten tweede ken ik geen schoenmaker in Nederland die voor 6 euro mijn schoenen kan maken. Het gaat me er niet eens om, om het aankoop bedrag terug te krijgen Ik wil gewoon of een paar nieuwe of een goede regeling dat ze worden hersteld. Ik wil gewoon een nette service. Want dit vind ik zonde van mijn geld en het vertrouwen om via internet wat te bestellen gaat op deze manier hard achteruit. Tenminste bij Zalando, want ik bestel daar natuurlijk nooit weer wat.

  29. Ik heb bij Zalando s.Oliver schoenen besteld en inderdaad binnengekregen na 6 dagen.Echter de schoenen begonnen na 10 weken te scheuren de hele zool is over de lengte gescheurd. Ik gemaild of ik foto’s wilde maken en deze wilde mailen konden ze het beoordelen.Het zag er inderdaad niet goed uit ter compensatie (hun noemen het tegemoetkoming) kan ik LET OP €5,40 terug krijgen, daar koop ik nog geen veters voor.Als ik het hier niet mee eens ben kan ik de schoenen opsturen dan wordt het beoordeeld door HUN interne jurist dat zegt al genoeg den ik.Wandel schoenen van €65 horen toch langer mee te gaan dan 10 weken. Nee Zalando is een zeer slechte online winkel koop hier niets.

  30. @ Linda, sorry hoor maar de kwaliteit van de schoenen heeft niks met Zalando te maken maar met het merk S.Oliver!! Beetje flauw om dan meteen te zeggen dat Zalando een slechte winkel is en dat je er niets moet kopen… Tsja, ze zouden wellicht wel een betere service kunnen leveren wat betreft reparatie/compensatie/oid, dara heb je gelijk in.

    Ik zelf heb overigens alleen maar goede ervaringen met bestellen bij Zalando. Tijdje terug een stuk of 10 kortingsbonnen via Groupon gekocht waarmee ik inmiddels aardig wat kleding en schoenen heb besteld. (allen in losse bestellingen). Alles perfect verlopen, ook met retourneren. Wel kies ik altijd voor een acceptgiro (binnen 14 dagen betalen) bij de bestellen, zodat ik het niet van tevoren hoef te betalen.
    Het enige nadeel vind ik dat de levertijd vrij lang is: toch wel gauw 3-5 werkdagen, wat in deze tijd redelijk achterhaald is (vind ik) aangezien veel webshops vandaag de dag toch iets als “voor 15:00u besteld, morgen in huis” of iets dergelijks hanteren. Als Zalando dat zou doen zou dat wel top zijn! Maarja, de verzending is nu wel gratis, wat natuurlijk ook wel wat waard is….

  31. Laatst sandalen gekocht bij Zalando, binnnen 3 weken kapot. Op hun advies foto’s gemaild, en wat denk je? Ik krijg 2 Euro terug!
    Wat een slechte service bij Zalando! Ik heb 7 dagen moeten wachten op mijn bestelling, en nu er een klacht is geven ze niet thuis!
    Koop niets bij zalando!!!

    Mascha

  32. Had vlak voor m’n vakantie m’n bestelling binnen. Zoals vermeldt op de website: Skechers Sassies Shape-ups lage sneakers. Gelijk op vakantie meegenomen, twee weken in Frankrijk gelopen. Niet het resultaat gekregen wat ik verwachtte, geeneens spierpijn. Bij terugkomst toch maar eens op de site een review geplaatst bij het product (http://www.zalando.nl/skechers-shape-ups-sassies-lage-sneakers-beige-sk211a00o-002.html). De review komt niet zichtbaar (zelfs na een aantal dagen wachten en 2x invullen). Ineens (..) is de term Shape-Up bij het schoenmodel verdwenen. Gelukkig heb ik een printscreentje van m’n online besteling (waar het duidelijk staat) en de doos gehouden. Vandaag mailtje gestuurd richting Zalando en naar Skechers Nederland (met de vraag of dit idd geen shape-ups zijn). Nu maar afwachten…

  33. Had ik dit allemaal maar gelezen voordat ik ging bestellen. Bestelling gedaan, was niet goed keurig terug gestuurd, gelukkig niet vooruitbetaald. Heb nu al 3 aanmaningen gehad en schoenen zijn allang terug. Ben benieuwd of ik straks een incassobureau aan de deur krijg.

  34. De kwaliteit is erg erg slecht! Ik heb een shirtje besteld van adidas kreeg het eindelijk thuisgestuurd, zaten er gewoon al 3 gaten in :|! Sorry hoor maar dat kan echt niet. Hij was gewoon kapot ook was de kwaliteit en pasvorm beneden pijl.

  35. Voor klachten kun je bij hun niet terecht. Mijn nieuwe schoenen waren na 2x dragen kapot, de zolen waren zo versleten net of ik er een marathon mee had gelopen. Na vele e-mails kon ik ineens een vergoeding krijgen van wel 6 hele euro’s voor een paar schoenen van €59,95. Waar ik het natuurlijk niet mee eens was en gelijk terug reageerde. Maar kreeg gewoon geen reactie meer van hun kant. Toen heb ik maar de thuiswinkelorganisatie ingeschakeld waar ze bij aangesloten zijn. Kreeg gelijk bericht en de vraag of ze toestemming hadden om mijn klacht met zalando te bespreken. Ja natuurlijk. Dit alles is inmiddels een aantal maanden geleden, en nooit meer wat gehoord. In 1 woord WAARDELOOS en mijn nieuwe schoenen liggen in de prullebak.

  36. Onlangs heb ik 4 paar schoenen besteld bij Zalando.
    2 Paar daarvan vielen klein uit en heb ik teruggestuurd.
    Dit gaat via een antwoordnummer en als je het pakket afgeeft krijg je daar een bewijsje van. Tot zover ging het goed echter Zalando bericht mij een aantal dagen later dat zij 1 paar van mij retour hebben ontvangen.
    Dit is volgens mij niet mogelijk. Ik heb beide paren in 1 doos gedaan en deze zo goed dichtgeplakt met breed plakband dat het niet per ongeluk open kan zijn gegaan.
    Ik geloof ook niet dat de bezorger(ster) van PostNL het pakket heeft open gemaakt en er 1 paar heeft uitgehaald. Hij of zij had dan zoveel schade aan het pakket aan moeten richten dat dat erg opvallend zou zijn.
    Ik heb Zalando direct gemaild dat ik 2 paar heb teruggestuurd maar ze reageren gewoon niet.
    Ik heb gisteren PostNL gevraagd of zij terug kunnen vinden hoe zwaar het pakket was zodat ik daarmee kan aantonen dat ik 2 paar heb verzonden. Hopelijk reageert PostNL wel.
    In ieder geval 1 tip voor mensen die ondanks alle negatieve berichten over Zalando daar toch nog iets willen bestellen:
    Bestel 1 product tegelijk. Mocht het niet bevallen of wat dan ook en je stuurt het terug dan kan Zalando niet de oplichtingstruc uithalen die ze bij mij hebben uitgehaald. Je krijgt bij afgifte van het pakket inmmers een bewijsje. En omdat je maar 1 ding hebt teruggestuurd kan Zalando niet net doen alsof ze iets niet ontvangen hebben.
    Hoewel deze manier van bestellen en retourneren vrijwel waterdicht is, blijf je zitten met een bedrijf dat (in mijn geval tenminste) niet eens reageert op mijn mails. Jammer want ze hebben zulke leuke schoenen. Sterkte.

  37. OPROEP AAN IEDEREEN DIE SLECHTE ERVARING HEEFT (GEHAD) MET ZALANDO:
    Zalando voert het Thuiswinkel Keurmerk. Volgens de site van Thuiswinkel.org laten ondernemers met dit keurmerk zien dat zij consumenten een betrouwbare manier van online winkelen bieden.
    Velen van ons hebben imiddels ervaren dat Zalando niet betrouwbaar is. Vandaar dat ik iedereen met slechte ervaring met Zalando oproep een klacht over Zalando in te dienen bij Thuiswinkel Waarborg.
    Dit kost je enkel een paar minuutjes en verder niets.
    Met z’n allen kunnen we hoplijk bereiken dat Zalando dit keurmerk niet meer mag voeren en zo anderen consumenten ellende besparen.
    Zalando maakt met zijn gedrag het keurmerk inmmers waardeloos.

  38. Pas heb ik 4 shirts besteld bij Zalando. Ik heb alle 4 de shirts retour gezonden. Ik kreeg een mail dat er 3 shirts retour zijn geboekt.

    Ik gebeld en het zou allemaal rechtgezet worden. Toen kreeg ik een mail met bijlage die ik moest uitprinten, invullen en opsturen. Drie dagen later een betaal herinnering. Ik weer gebeld en toen moest ik mijn verzendbewijs inscannen en toemailen. Na een dag kreeg ik wederom een standaard mail met weer een bijlage die ik moet invullen en opsturen….

    Pardon?! Lezen ze daar de mail niet of zo?? Sturen ze gewoon staandaard dezelfde mail zonder dat het volledige verhaal gelezen wordt?

    Ik bestel regelmatig bij diverse webshops maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, ik zal echt nooit meer iets bij Zalando bestellen en zeg het tegen iedereen die het maar horen wil!!

  39. Ja, ja, het heeft wat moeite en ergernis gekost maar ik heb mijn geld terug gekregen. (zie mijn berichten van 13 en 14-09-2011)
    Zalando bedankt

  40. Hey, ik doe op z’n minst 1keer per maand een bestelling op zalando. De service is goed en ik krijg wel altijd de produkten binnen 3dagen…. Je krijgt ook altijd netjes een mailtje wanneer het verzonden is, en retourneren is geen probleem en verloopt altijd zonder probleem! Zeer fijne webshop!! Groetjes tamara

  41. Ik heb ook slechte ervaringen met Zalando. Een door hun geannuleerde order van januari 2011 daarvan heb ik nog steeds mijn geld niet terug. Daarnaast had ik nu een nieuwe bestelling gedaan en die kunnen ze niet terugvinden dus ik heb de betaling gemaild. Ik ben benieuwd.

  42. Ik heb echt een superslechte ervaring met Zalando.. Mijn bestelling a 400 euro is VERMIST! Volgens de site van Selektvracht hebben ze ‘m dinsdag bij me bezorgd maar ik heb het pakket nooit gehad. Ook bij al m’n buren geweest (ik woon in een flat) die hebben ook geen pakket voor me ontvangen. Zalando heeft toegezegd nu een onderzoek in te stellen naar de handtekening die is gezet bij de bezorger maar ze zeggen ook dat zij NIET verantwoordelijk zijn voor de bestelling. Ik had al betaald. Kortom, Selektvracht/Zalando heeft een pakket a 400 euro kwijt gemaakt. Wat nu?!

  43. Goedemorgen ,

    Zal het verhaal kort vertellen , wij hebben 2 artikelen in de orginele zalandodoos retour gestuurd , nu zeggen hun dat er maar 1 artikel aangekomen is , maar dat kan niet er zaten toch echt 2 artikelen in , toen wij de doos dichtplakten .
    Nu heeft zalando er een incassobureau opgezet en zalando zegt dat hun er verder niets aan kunnen doen .
    Het incassobureau zegt u moet betalen inmiddels 150,00 euro ( artikelen kosten samen 78 ,00 euro ) en daarna kunt u proberen het geld terug te vorderen .
    Maar dit kan toch niet , heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en weet hoe we dit aan moeten pakken .
    We hebben geprobeerd aangifte te doen , maar de politie kan hier niets mee zeiden ze , ook wel vreemd , dacht dat ze verplicht waren een proces verbaal aan te nemen .
    DUS ALS U WAT RETOURSTUURT DOE HET AANGETEKEND EN MAAK EEN FOTO WAT U IN DE DOOS DOET EN DICHTPLAKT , OOK HET RETOURBEWIJS IS BIJ HUN TE LAAT AANGEKOMEN ZEGGEN ZE , DUS OOK BETER AANGETEKEND VERZENDEN .

  44. KAPOTTE LAARZEN EN NETJES MIJN GELD TERUG GEKREGEN!

    Mensen gaan nou eenmaal voor hun negatieve ervaringen het internet op. Goede ervaringen worden nooit online gezet. Bij deze:

    – 2 paar laarzen besteld
    – 1 paar retour gestuurd
    – 1 x geld terug ontvangen
    – 2 WEKEN LATER HEEL DE RECHTER LAARS KAPOT, BONTVOERING HING LOS

  45. KAPOTTE LAARZEN EN NETJES MIJN GELD TERUG GEKREGEN!

    Mensen gaan nou eenmaal voor hun negatieve ervaringen het internet op. Goede ervaringen worden nooit online gezet. Bij deze:

    – 2 paar laarzen besteld
    – 1 paar retour gestuurd
    – 1 x geld terug ontvangen
    – 2 WEKEN LATER HEEL DE RECHTER LAARS KAPOT, BONTVOERING HING LOS
    – 1 dag later een nette mail dat ik OF 10% van het aankoopbedrag terug kreeg OF MIJN GELD TERUG.
    – 2 dagen later nieuw retourformulier ontvangen (de originele was al terour gegaan met het eerste paar)
    – 1 dag later laarzen retour gestuurd
    – 1 week later mijn geld retour
    – nu, even kijken of ik nieuwe bestel of toch maar niet meer omdat ze misschien weer kapot gaan.

    Jullie moeten ook wel goed lezen en het zelf goed doen natuurlijk. Ook als je met ACCEPTGIRO betaalt, MOET je betalen, ook al stuur je het artikel retour. Je moet gewoon ALTIJD EERST BETALEN en dan krijg je in geval van retourneren, je geld terug gestort. Als jij al niet betaald en dan artikelen retour gaat sturen en zij jou weer terug moeten betalen terwijl je nog niet betaald had… Je ziet dan loopt het hele systeem in de war.

    Je ziet mij laarzen zijn 2 weken gedragen, helemaal kapot en ik krijg gewoon mijn geld terug. Nou, zie dit in de winkel maar eens voor elkaar te krijgen. Dan wordt je afgescheept met een nieuw paar van dezelfde k*tkwaliteit als de vorige of in het gunstigste geval een tegoedbon.

    ZALANDO? PRIMA SERVICE!

Plaats reactie